Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga

Starostovia prestávajú veriť sľubom o výstavbe ciest

Prestrihnúť pásku na novom moste, keď ten predchádzajúci popraskal, predstavitelia Národnej diaľničnej spoločnosti prišli. Na rokovanie so starostami o výstavbe rýchlostných ciest už nie.

Oravci dali pri otvorení mosta v Podbieli transparentmi najavo svoju nespokojnosť so zastavením výstavby R3.(Zdroj: Martin Pavelek)

DOLNÝ KUBÍN. Starosta Bzín Ján Beňuš hovorí, že peniaze na výstavbu R3 by vedel nájsť. „Štát vybral na mýte minulý rok o 178 miliónov eur viac, ako plánoval. Stačí nám to na dva úseky rýchlostnej cesty.“

Bez peňazí to nejde

Zástupcovia samosprávy zo Združenia miest a obci dolnej Oravy (ZMODO) s nádejou očakávali stretnutie s Ladislavom Dudášom, investičným riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Nedočkali sa ho, zato opäť počuli sľuby o výstavbe rýchlostnej cesty R3.
Na ZMODO prišiel poslanec Národnej rady Igor Janckulík, ktorý je zároveň splnomocnenec vlády pre rýchlostné cesty. Starostovia sa od neho dozvedeli plánované termíny výstavby troch úsekov, ktoré sú najviac rozpracované.
„Žiadny úsek na Slovensku nie je tak pripravený ako medzi Tvrdošínom a Nižnou,“ povedal Janckulík.

Článok pokračuje pod video reklamou


Preto je podľa neho nepochopiteľné, že Ficova vláda približne 80 miliónov na jeho výstavbu v štátnom rozpočte nenašla. Na vykúpenie pozemkov, zmluvy sú pripravené, by stačilo 2,5 milióna, na rozbeh výstavby ďalších osem.
„Z eurofondov ho stavať nemôžeme, lebo súbežne sa za tie peniaze stavia diaľnica na Kysuciach,“ povedal splnomocnenec. Napriek tomu verí, že sa stavebné stroje pri Tvrdošíne objavia koncom tohto roku. Keby sa to podarilo, vodiči by sa z novej cesty mohli tešiť v roku 2022. Najskôr však musí prebehnúť verejné obstarávanie, ale to nik neurobí bez finančného krytia.
Na stretnutí spomenuli aj termíny výstavby úsekov od Nižnej po Sedliacku Dubovú. Na 12 kilometrov treba ďalšie desiatky miliónov eur a približne sedem rokov príprav a prác.

Dokedy máme čakať?

Starosta Sedliackej Dubovej Ladislav Tomáň poukázal na to, že od roku 2011 sa na dvoch úsekoch medzi Nižnou a Dlhou nad Oravou a Sedliackou Dubovou neurobila ani čiarka. „Ak nestavajú, nech robia aspoň papiere.“
Primátor Dolného Kubína Roman Matejov sa tiež zapojil do diskusie. „Ešte stále nevieme, kadiaľ povedie diaľnica D1 popri Kraľovanoch. Od toho sa odvíja aj napojenie R3. Preto nik nevie povedať, či to bude v Likavke alebo Hubovej.“
Igor Janckulík v súvislosti s obchvatom Dolného Kubína povedal informáciu, ktorá nepotešila primátora. Stále nie je rozhodnuté, ktorý z troch variantov NDS využije. Dolnokubínski mestskí poslanci schválili cestu cez tunely. „Tunelový variant je finančne náročný a vzhľadom na intenzitu dopravy ho NDS nechce uskutočniť.“
Primátor napriek tomu obhajoval rozhodnutie poslancov. „Pre mesto sa nič nemení. Najprijateľnejší variant je tunelový, no sme pripravení rokovať o každom rozumnom návrhu.“
Igor Janckulík nemá na starosti len oravskú R3, ale aj cesty v iných častiach Slovenska. „Nebaví ma chodiť po regiónoch a stále len rozprávať, čo sa bude robiť. Dôležité je, aby sa začalo robiť. Ak na cesty nenájdeme peniaze, tak moja funkcia splnomocnenca pre rýchlostné cesty je zbytočná a vzdám sa jej.“

Prečítajte si tiež: Minitrhovisko. Podajte si riadkový inzerát SMS-kou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  10. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 473
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 899
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 419
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 102
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 533
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 310
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 872
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 391

Hlavné správy z MY Orava

Na dopravných značnách sa objavili biele skrinky. Čo to je?

Hustota premávky je dôležitý ukazovateľ, podľa ktorého bude Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) plánovať ďalší rozvoj dopravy.

Pribiš sa dotiahol. Kto bude jesenný majster?

Vedúca Dlhá prvýkrát v sezóne nestrelila ani gól.

Florbalový víkend doprial iba jednému mužstvu

Ženy Tvrdošína prehrali oba domáce duely.

Policajný pes Metro zachránil stratenú ženu

Žena odišla do ťažko prístupného terénu, pravdepodobne chcela spáchať samovraždu.

RegioStars 2018: Oravský projekt rašelinísk siahal na európskeho Oskara

Víťazov vyhlásili na slávnostnej ceremónii, ktorá bola súčasťou Európskeho týždňa regiónov a miest v Bruseli.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?