Pondelok, 16. júl, 2018 | Meniny má Drahomír

Ďalší termín výstavby rýchlostnej cesty Oravou je tu

Úsek medzi Tvrdošínom a Nižnou by sa mal začať stavať koncom budúceho roka. Opraviť majú aj šesť dôležitých mostov.

Na slávnostné otvorenie mosta v Podbieli Oravci prišli s transparentmi. Žiadali urýchlené dostavanie rýchlostnej cesty R3.(Zdroj: Martin Pavelek)

KRUŠETNICA. Výstavba 4,9-kilometrového úseku cesty R3 za 44 miliónov medzi Dlhou nad Oravou a Sedliackou Dubovou sa mala začať v roku 2011. Blíži sa koniec roku 2016 a po novej ceste niet ani chýru, ani slychu. Podobne sú na tom viaceré úseky dlho očakávanej rýchlostnej cesty. Poslanec Národnej rady Igor Janckulík, ktorý sa stal splnomocnencom vlády pre rýchlostné cesty, hovorí o termínoch začiatku výstavby úsekov od Tvrdošína po Oravský Podzámok

.Prvý na rade

„Som rád, že sa mi podarilo presadiť, aby sa verejné obstarávanie na zhotoviteľa 80-miliónového úseku medzi Tvrdošínom a Nižnou začalo súťažiť už 17. januára 2017,“ hovorí Janckulík. „Budem dohliadať na to, aby sa výstavba začala ako je naplánované, teda koncom budúceho roka, prípadne začiatkom roka 2018.“
Výber zdôvodnil najlepšou pripravenosťou. Podľa neho by stavbári mohli začať pracovať hneď, ale aj tento úsek sa borí s nedostatkom financií. Výstavba ciest na Slovensku je totiž z väčšej časti financovaná z európskych peňazí, ktoré sú v tomto programovacom období už rozdelené a vyčerpané.
„Momentálne hľadáme možnosti. Urobím maximum preto, aby sa peniaze v štátnom rozpočte na tento úsek našli a celý proces začal podľa plánov.“

Článok pokračuje pod video reklamou


Pre každú rýchlostnú cestu vytvára splnomocnenec vlády pracovné skupiny. Tvoria ich prevažne starostovia a primátori dotknutých obcí a miest aj so svojím tímom ľudí.
„Starostovia a primátori, ktorých som oslovil s touto ponukou, dostali voľnú ruku na personálne obsadenie svojej skupiny. Budeme priamo spolupracovať s Národnou diaľničnou spoločnosťou a ministerstvom dopravy.“
Skupine pre oravský úsek rýchlostnej cesty R3, ktorý sa nachádza aj v Programovom vyhlásení vlády, bude predsedať starosta Dlhej nad Oravou Ján Kamas.
„Som rád, že po mnohých sľuboch sa veci začínajú hýbať. V súčasnosti vytvárame tím, ktorý sa bude venovať dokončeniu celej rýchlostnej cesty Oravou. Pre jej obyvateľov je veľmi dôležitá.“

Na rade sú ďalšie úseky

Igor Janckulík bude so skupinou pre R3 pracovať na príprave výstavby aj úsekov Nižná – Dlhá nad Oravou a Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová. Obidva sú slabšie pripravené ako úsek Tvrdošín – Nižná. Ešte predtým, ako do terénu vyjdú pracovné stroje, treba dopracovať dokumentáciu pre stavebné povolenie, urobiť majetkovo-právne vysporiadanie, vybaviť stavebné povolenie a pripraviť dokumentáciu pre ponuky.
„Začiatok verejného obstarávania je naplánovaný až na september 2018. Predpokladaný termín začatia výstavby je máj 2019, ukončenie naplánovali na máj 2022.“ Oba úseky sa majú stavať súčasne. Predpokladaná cena cesty medzi Nižnou a Dlhou nad Oravou je takmer 173 miliónov eur. Náklady na úsek Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová odhadujú na približne 77 miliónov eur.
Dolnokubínčanov a vodičov prechádzajúcich cez metropolu dolnej Oravy zaujíma, kedy a kadiaľ postavia R3 z Oravského Podzámku cez Dolný Kubín s napojením na diaľnicu D1. „Termíny ešte známe nie sú, pretože doteraz nie je známa ani presná trasa. V pracovnej skupine bude aj primátor Roman Matejov, ktorý bude hájiť záujmy Dolnokubínčanov,“ povedal Janckulík

Opravia aj mosty

Po dopravnom kolapse, ktorý zapríčinilo uzatvorenie mosta v havarijnom stave v Podbieli, sa Slovenská správa ciest na budúci rok zameria na ďalšie mosty. V Nižnej odhadujú cenu opravy na takmer 690-tisíc eur, v Oravskej Polhore o 40-tisíc menej. Na most v Trstenej by malo stačiť približne dvestotisíc, v Dolnom Kubíne o 30-tisíc viac. Najmenšiu investíciu vo výške takmer 120-tisíc si vyžiada most v Námestove, naopak na most ponad Bielu Oravu v Oravskej Jasenici treba viac ako desaťnásobok, takmer 1,2 milióna. „Som rád, že po minuloročnej oprave časti cesty na Príslope za takmer 1,8 milióna eur zrekonštruujú ďalší úsek za 1,2 milióna,“ povedal Igor Janckulík. „Okrem toho sa Žilinskému samosprávnemu kraju podarilo uspieť v rámci programu cezhraničnej spolupráce a získať pre Oravu na opravy ciest a mostov II. a III. triedy 7,2 milióna eur.“
Vodičov určite poteší informácia o oprave cesty z Lokce až po čerpaciu stanicu VOMS v Oravskej Jasenici.
Koľko sľubov sa podarí splniť, uvidíme koncom budúceho roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 300
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 947
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 070
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 645
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 805
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 511
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 723
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 672
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 356
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 924

Hlavné správy z MY Orava

Tak málo ľudí bez roboty sme na Orave ešte nemali

Dobrou správou je nízka nezamestnanosť, zlou nízke platy. Dobrou správou je tiež, že sa objavujú zamestnávatelia, u ktorých sú zárobky lepšie, čo logicky vyvoláva tlak na rast miest všeobecne. Zlou, že ich je zatiaľ málo.

Deti vo vreciach vyskákali slovenský rekord

Deň obce Babín sa niesol v znamení zábavy a jubilejného výročia rodu Babinských.

Pod Roháčmi ďakovali za dar prírody

Pred osemdesiatimi rokmi prvý raz vzdali Zuberčania poctu Roháčom priamo v ich lone. V 1951. však tieto stretnutia komunistický protináboženský režim stopol. Po Nežnej revolúcii Sviatok hôr dedina obnovila.

Podroháčska časovka bude mať asi dvojdňový formát

Cyklistické podujatie ovládol tento rok Tomáš Hrebenár.

Hasičská liga sa po mesiaci znova prihlásila o slovo

Druhé kolo sa konalo v Babíne, kde podporilo dobré výkony aj počasie.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Investor musí zbúrať celý Orbis, skelet nie je bezpečný

Statik neodporučil stáť pod stropom ani minútu. Má obavy, že spadne.

Motorkár narazil na obrubník, zraneniam podľahol

Motorkár utrpel veľmi ťažký úraz hlavy, bol v bezvedomí. Po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol.

Vežu v Bojniciach navštívili prví turisti. Pozrite sa na ten úžasný výhľad

Vyhliadková veža v Bojniciach je v skúšobnej prevádzke.

Na martinskom parkovisku omotali výrastkovia auto toaleťákom

​​​​​​​Po sídlisku v Martine sa potĺkala partia výrastkov a cudzím ľuďom vymýšľali schválnosti.

Vybrali SME

Už ste čítali?