Ďalší termín výstavby rýchlostnej cesty Oravou je tu

Úsek medzi Tvrdošínom a Nižnou by sa mal začať stavať koncom budúceho roka. Opraviť majú aj šesť dôležitých mostov.

Na slávnostné otvorenie mosta v Podbieli Oravci prišli s transparentmi. Žiadali urýchlené dostavanie rýchlostnej cesty R3.Na slávnostné otvorenie mosta v Podbieli Oravci prišli s transparentmi. Žiadali urýchlené dostavanie rýchlostnej cesty R3. (Zdroj: Martin Pavelek)

KRUŠETNICA. Výstavba 4,9-kilometrového úseku cesty R3 za 44 miliónov medzi Dlhou nad Oravou a Sedliackou Dubovou sa mala začať v roku 2011. Blíži sa koniec roku 2016 a po novej ceste niet ani chýru, ani slychu. Podobne sú na tom viaceré úseky dlho očakávanej rýchlostnej cesty. Poslanec Národnej rady Igor Janckulík, ktorý sa stal splnomocnencom vlády pre rýchlostné cesty, hovorí o termínoch začiatku výstavby úsekov od Tvrdošína po Oravský Podzámok

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

.Prvý na rade

„Som rád, že sa mi podarilo presadiť, aby sa verejné obstarávanie na zhotoviteľa 80-miliónového úseku medzi Tvrdošínom a Nižnou začalo súťažiť už 17. januára 2017,“ hovorí Janckulík. „Budem dohliadať na to, aby sa výstavba začala ako je naplánované, teda koncom budúceho roka, prípadne začiatkom roka 2018.“
Výber zdôvodnil najlepšou pripravenosťou. Podľa neho by stavbári mohli začať pracovať hneď, ale aj tento úsek sa borí s nedostatkom financií. Výstavba ciest na Slovensku je totiž z väčšej časti financovaná z európskych peňazí, ktoré sú v tomto programovacom období už rozdelené a vyčerpané.
„Momentálne hľadáme možnosti. Urobím maximum preto, aby sa peniaze v štátnom rozpočte na tento úsek našli a celý proces začal podľa plánov.“

SkryťVypnúť reklamu


Pre každú rýchlostnú cestu vytvára splnomocnenec vlády pracovné skupiny. Tvoria ich prevažne starostovia a primátori dotknutých obcí a miest aj so svojím tímom ľudí.
„Starostovia a primátori, ktorých som oslovil s touto ponukou, dostali voľnú ruku na personálne obsadenie svojej skupiny. Budeme priamo spolupracovať s Národnou diaľničnou spoločnosťou a ministerstvom dopravy.“
Skupine pre oravský úsek rýchlostnej cesty R3, ktorý sa nachádza aj v Programovom vyhlásení vlády, bude predsedať starosta Dlhej nad Oravou Ján Kamas.
„Som rád, že po mnohých sľuboch sa veci začínajú hýbať. V súčasnosti vytvárame tím, ktorý sa bude venovať dokončeniu celej rýchlostnej cesty Oravou. Pre jej obyvateľov je veľmi dôležitá.“

Na rade sú ďalšie úseky

Igor Janckulík bude so skupinou pre R3 pracovať na príprave výstavby aj úsekov Nižná – Dlhá nad Oravou a Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová. Obidva sú slabšie pripravené ako úsek Tvrdošín – Nižná. Ešte predtým, ako do terénu vyjdú pracovné stroje, treba dopracovať dokumentáciu pre stavebné povolenie, urobiť majetkovo-právne vysporiadanie, vybaviť stavebné povolenie a pripraviť dokumentáciu pre ponuky.
„Začiatok verejného obstarávania je naplánovaný až na september 2018. Predpokladaný termín začatia výstavby je máj 2019, ukončenie naplánovali na máj 2022.“ Oba úseky sa majú stavať súčasne. Predpokladaná cena cesty medzi Nižnou a Dlhou nad Oravou je takmer 173 miliónov eur. Náklady na úsek Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová odhadujú na približne 77 miliónov eur.
Dolnokubínčanov a vodičov prechádzajúcich cez metropolu dolnej Oravy zaujíma, kedy a kadiaľ postavia R3 z Oravského Podzámku cez Dolný Kubín s napojením na diaľnicu D1. „Termíny ešte známe nie sú, pretože doteraz nie je známa ani presná trasa. V pracovnej skupine bude aj primátor Roman Matejov, ktorý bude hájiť záujmy Dolnokubínčanov,“ povedal Janckulík

SkryťVypnúť reklamu

Opravia aj mosty

Po dopravnom kolapse, ktorý zapríčinilo uzatvorenie mosta v havarijnom stave v Podbieli, sa Slovenská správa ciest na budúci rok zameria na ďalšie mosty. V Nižnej odhadujú cenu opravy na takmer 690-tisíc eur, v Oravskej Polhore o 40-tisíc menej. Na most v Trstenej by malo stačiť približne dvestotisíc, v Dolnom Kubíne o 30-tisíc viac. Najmenšiu investíciu vo výške takmer 120-tisíc si vyžiada most v Námestove, naopak na most ponad Bielu Oravu v Oravskej Jasenici treba viac ako desaťnásobok, takmer 1,2 milióna. „Som rád, že po minuloročnej oprave časti cesty na Príslope za takmer 1,8 milióna eur zrekonštruujú ďalší úsek za 1,2 milióna,“ povedal Igor Janckulík. „Okrem toho sa Žilinskému samosprávnemu kraju podarilo uspieť v rámci programu cezhraničnej spolupráce a získať pre Oravu na opravy ciest a mostov II. a III. triedy 7,2 milióna eur.“
Vodičov určite poteší informácia o oprave cesty z Lokce až po čerpaciu stanicu VOMS v Oravskej Jasenici.
Koľko sľubov sa podarí splniť, uvidíme koncom budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Takto vyzeralo futbalové ihrisko v nedeľu v Oravskom Veselom.

V šiestej lige sa veľa zápasov odložilo.


Dielo Reflexe na Signál festivale v Prahe

Prvý ročník Light Art Festivalu premení mesto na veľkú svetelnú galériu.


Martin Rusina sa teší v cieli z obhajoby titulu majstra Slovenska v maratóne.

Na jubilejnom 20. ročníku predviedol najlepší výkon slovenského maratónca v histórii.


Požiar rodinného domu v Hruštíne vznikol v podkroví.

Príčinu požiaru vyšetrujú.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu