DOLNÝ KUBÍN. Pár minút pred štvrtou hodinou ráno sa ukrajinský vodič na poľskom kamióne s prívesom chcel dostať do priemyselnej zóny v Mokradi. Došiel len po železničný most ponad cestu na Radlinského ulici. Nerešpektoval dopravnú značku, ktorá upozorňuje vodičov na maximálnu výšku vozidla 3,9 metra. Vošiel pod most, no ostal tam zaseknutý. Polovica vozidla bola za mostom, druhá pred.
„Myslel som si, že popod most prejdem,“ povedal vodič. „Keď som zistil, že som vysoký, začal som cúvať.“ Vtedy sa mu jeden z oceľových nosníkov dostal medzi auto a príves. Kamionista nezastal a nosník zhodil dole. Jedna časť ostala na pilieri, druhá spadla na zem rovno medzi auto a príves.
Na pomoc mu prišli hasiči zo záchrannej brigády v Žiline, ktorí na takéto účely majú techniku. „Pomocou žeriavu sme nosník zdvihli a odložili mimo cestu,“ povedal veliteľ zásahu Peter Lučan.
Počas prác bola cesta uzavretá, čo skomplikovalo dopravu v meste. Ráno muselo množstvo osobných áut, ktoré viezli ľudí do práce do priemyselnej zóny, využiť križovatku s kruhovým objazdom pri pošte. Autá stáli v dlhých kolónach na všetkých príjazdových cestách do mesta.
Problémy majú aj železničiari. „Železničná doprava je prerušená od nahlásenia nehody,“ povedal prednosta železničnej stanice v Kraľovanoch. „Doprava cestujúcich medzi Párnicou a Dolným Kubínom je zabezpečená autobusmi.“ Dobu trvania náhradnej dopravy odhadnúť nevedel.
„Zamestnanci železníc zisťujú rozsah poškodenia ,“ povedala hovorkyňa železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková. „O tom, kedy dopravu obnovíme bez obmedzení, rozhodne statik.“
Dobrou správou je, že kamión zhodil nosník, ktorý slúži na ochranu hlavných nosníkov, na ktorých sú uložené koľajnice. Svoju úlohu splnil. Ale rozsah poškodenia mosta aj tak musia posúdiť odborníci.