DOLNÝ KUBÍN. Študentky Obchodnej akadémie prišli na veľtrh s ponukou zájazdu s názvom 7 divov Oravy a dobrým srdcom oravského človeka. Uspeli v silnej konkurencii, ktorá ponúkala kvety, autá, lietajúce koberce, kurz sebaobrany a strelectva, nealkoholické vína, požičiavala bicykle.
Veci charakteristické pre Oravu
Štvrtáčka Kristína Jurášová a tretiačky Adela Matejová, Nina Rosinská a Aneta Suroviaková využili na podporu svojho podnikateľského zámeru slogan Na severe ukrytá, Orava Ťa privíta.
Za siedmimi divmi sa skrýva končiar Babia hora, unikátna Brestovská jaskyňa, Oravská priehrada vhodná na relax, najnavštevovanejší Oravský hrad, agroturistiku reprezentujú tradičné jedlá, umenie sa spája s folklórom, siedmym divom sú tradície.
„Vybrali sme to, čo je pre Oravu charakteristické, čo by turistov mohlo zaujať,“ povedala Kristína Jurášová.
Hand made stánok
Na prezentáciu zájazdu využili aj štvorminútové video. Porotu zloženú z vysokoškolských študentov ekonómie a ich profesorov zaujal stánok CK Oraving. „Všetko sme si vyrobili vlastnoručne,“ povedala Nina Rosinská. Adela Matejová ju doplnila. „Mali sme oblečené kroje a spievali sme, čo tiež ocenili.“
Na súťaž ich pripravovala profesorka ekonomiky Martina Pukáčová. „Firma funguje od roku 2013, ale vždy vymýšľame nové logo, nový produkt, stánok. Ostáva len názov.“ Svoje zverenkyne pochválila. „Študenti si môžu reálne vyskúšať to, čo sa učia. Nie je len teória, ale aj prax spojená s tvorivosťou.“
Úspech potešil aj riaditeľku Vilmu Janotíkovú. „Aj keď firma je len fiktívna, dôležité je, že sa naučia založiť ju, pracujú ako v reálnej firme a aj zrušenie prebehne ako v skutočnosti.“
Na otázku, či by si štyri budúce ekonómky vedeli predstaviť, že by takúto cestovnú kanceláriu vlastnili, za všetky odpovedala Aneta Suroviaková. „Samozrejme.“