DOLNÝ KUBÍN. Na ostatnom mestskom zastupiteľstve vystúpil poslanec Michal Smolka s interpeláciou, v ktorej žiadal vysvetliť, za čo Technické služby prenajímajú pozemok pod reklamnými plochami v areáli bývalej skládky komunálneho odpadu v Širokej.
Kto ich využíva?
V odpovedi konateľa Pavla Heška je napísané, že Technické služby nedostávajú za prenájom pozemku žiadne peniaze. Podľa zmluvy prenajímateľ pokosí trávnik pri bilbordoch, vymaľoval plot okolo bývalej skládky a zabezpečuje vianočnú výzdobu. Zmluva je platná od polovice roku 2015 do decembra 2018.
„Prekvapilo ma to,“ hovorí Michal Smolka. „Je zarážajúce, že mestská spoločnosť, ktorá si má strážiť príjmy, na takúto zmluvu pristúpila. Mala za to dostať peniaze a nie služby.“
Konateľ Technických služieb Pavol Heško zmluvu bráni. „V tej dobe sme potrebovali vyriešiť plot, ktorý bol vo veľmi zlom stave a zabezpečiť kosenie, lebo sme na to nemali kapacity.“
O bilbordy sa stará Anton Vlžák z Hruštína. Jeho zámerom je využívať ich hlavne na propagáciu kultúrnych a športových podujatí. „Propagujeme na nich súťaž terénnych áut, Hruštínsku prevodovku, hudobné koncerty. V čase, keď sa takéto podujatie nekoná, plochu využíva spoločnosť, ktorej som ju prenajal na viac ako tri roky za dvetisíc eur. Sme dohodnutí, že keď ich potrebujem, dám si tam svoj oznam.“
Šancu má aj mesto
Anton Vlžák vypočítal aj náklady na opravu a maľovanie 300 metrov štvorcových plota. „Technické služby si vybrali modrú farbu. Použili sme špeciálnu z Nemecka. Využíva sa na maľovanie kontajnerov. Urobili sme dva nátery. Spolu s prácou nás to vyšlo približne dvetisíc eur. K tomu treba pripočítať ďalších 1500 eur za vybavenie povolení a postavenie.“
Majiteľ reklamnej agentúry Ján Ľubek vlastní viacero bilbordov. Odhadol cenu prenájmu pozemku pre spomínané reklamné plochy v areáli bývalého smetiska pri Širokej. „Ak by zaň dostali dvesto eur za rok, mohli by byť radi.“
Podľa zmluvy má Anton Vlžák zabezpečiť aj kosenie plochy okolo bilbordov. „Tento rok pracujem v Bratislave, tak som kosil iba raz. Od Technických služieb som dostal faktúru na 150 eur, pretože za mňa pokosili dvakrát.“
Dodal, že pri organizovaní podujatí vždy ponúkol lístky zadarmo pre zamestnancov Technických služieb. Tvrdí, že tak, ako plochu využíva on, môže aj mesto. „Hneď na začiatku som povedal, že ak má mesto záujem dať tam svoj bilbord na propagáciu svojich akcií, umožním im to zadarmo. Zatiaľ to nevyužili.“
Bilbordy majú slúžiť Oravcom
Pavol Heško o tejto možnosti vedel. „Takú službu nepotrebujeme.“ Uznal, že mestu by sa možno hodila. Hlasovanie za Žihadielko, Kubínsky jarmok, Veľkonočné, Katarínske, Vianočné trhy či iné akcie organizované mestským kultúrnym strediskom alebo radnicou by si možno zaslúžili lepšiu propagáciu.
„Mesto nemá informáciu o možnosti bezplatného zverejňovania informácií na tomto bilborde pre svoje potreby,“ píše sa v stanovisku vedúceho kancelárie primátora Vladimíra Adamca. Táto informácie sa teda na radnicu nedostala.
„Mojím záujmom je, aby bilbordy slúžili Oravcom,“ hovorí Anton Vlžák. „Minulý rok som ich ponúkol na propagáciu Rockového záberu.“
Podľa neho je zmluva v poriadku. „Keď spočítam náklady a príjmy, tak som určite prerobil, no prostredníctvom bilbordov informujem ľudí o zaujímavých podujatiach. A môže aj Dolný Kubín.“