Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Dvojkilometrová kolóna áut komplikuje dopravu v meste

Ľudia sa do práce radšej vozia autami ako autobusmi. Mesto potrebuje koncepciu rozvoja dopravy, ktorá by vyriešila naraz niekoľko kritických úsekov.

Kolóna siaha každý pracovný deň o druhej popoludní od kruhovej križovatky pri pošte až za bývalé SAD a čerpaciu stanicu Slovnaft.Kolóna siaha každý pracovný deň o druhej popoludní od kruhovej križovatky pri pošte až za bývalé SAD a čerpaciu stanicu Slovnaft. (Zdroj: Martin Pavelek)

DOLNÝ KUBÍN. V čase dopravnej špičky o druhej popoludní sa z priemyselnej zóny v Mokradi do centra mesta vydajú desiatky automobilov. Väčšina z nich prechádza križovatkou s kruhovým objazdom pri pošte. Kolóna áut siaha od križovatky až ku viac ako dva kilometre vzdialenej priemyselnej zóne. Následne sa dlhé rady tvoria na príjazdoch do mesta od Trstenej, Ružomberka, Kraľovian. Upchatá je aj Alej Slobody. Vodiči čakajú v radoch dlhé minúty.

Rýchlejší vyhráva

Problém dopravy v priemyselnej zóne bol jedným z dôvodov, prečo primátor Roman Matejov zvolal pracovné stretnutie s 12 firmami zo zóny. „Spoločne sme prerokovali možné riešenia dopravnej zaťaženosti mesta,“ povedal.
Zástupcovia mesta prezentovali materiál, v ktorom zhrnuli aktivity podniknuté v oblasti dopravy za posledné obdobie. Súčasťou boli riešenia, ktoré je potrebné v blízkej budúcnosti uskutočniť. Jedná sa hlavne o štyri najproblematickejšie úseky. Výrazne komplikujú dopravnú situáciu v meste.

SkryťVypnúť reklamu


Najväčší problém spôsobuje prehustená doprava v okolí priemyselnej zóny. „Našťastie si označujeme odchod o druhej, rýchlo naskáčeme do áut a letíme dopredu, aby sme to stihli skôr, ako sa vytvorí kolóna,“ hovorí Tatiana Kubániová z Kovohút. „Smolu majú zamestnanci Klauke, Scame a Technických služieb, ktoré sú na konci cesty. Do kolóny sa dostanú už pri čerpacej stanici Slovnaft.“
Nepríjemná situácia nastáva aj pri výjazde áut zo SEZ, pretože sa musia spoliehať len na tolerantnosť vodičov v dlhej kolóne. Menej nervózni ich pustia pred seba.
Vrátnici z priemyselnej zóny potvrdili, že v čase špičky autá siahajú až ku nim. Z okna sa na ňu pozerá Mária Miklušová, pracovníčka blízkeho bufetu v bývalej ZVL. Pod oknami má cestu, parkovisko aj zastávku autobusov. „To je úžas. Prichádzajúce a odchádzajúce autobusy, autá aj chodci sa miešajú, zavadzajú si navzájom.“

SkryťVypnúť reklamu

R3 nie je všeliek

Vladimír Toman, konateľ firmy MIBA, ktorá zamestnáva tisíc ľudí v priemyselnom parku, sa rokovania zúčastnil. „Zaspali sme s koncepciou dopravy v meste aj priľahlých regiónoch. Automobilizmus sa prudko rozvíja. Upli sme sa na R3. Rýchlostná cesta je fajn, ale je v nedohľadne. Mesto by malo mať krátkodobú aj dlhodobú víziu.“
Pochválil mesto za výjazd od Kauflandu na Brezovec aj pripravovanú úpravu križovatky pri železničnom priecestí vedľa Tesca. Upozornil, že treba riešiť chodcov aj cyklistov na Mokradi. „Potrebujeme chodníky a cyklotrasy.“
Za pravdu mu dáva konateľ Technických služieb Pavol Heško. „Veľa ľudí by rado chodilo v lete do práce na bicykli, no prejsť cez zúženú cestu od SEZ ku SAD a čerpacej stanici je životu nebezpečné.“
Opísal aj situáciu druhého kritického bodu. Je ňou priestor pri Technických službách. Autobusy MHD tam majú konečnú. Otáčajú sa a čakajú na parkovisku pre autá. Aj tu sa ľudia pletú do cesty autobusom aj autám. „Je len otázkou času, kedy sa tam niečo stane,“ hovorí Pavol Heško.

SkryťVypnúť reklamu

Treba novú cestu

Tretím kritickým miestom je železničný most ponad cestu na ulici M. R. Štefánika. Má obmedzenú výšku. Väčšina kamiónov zásobujúcich priemyselnú zónu a vyvážajúcich odtiaľ výrobky popod neprejde. Preto musia ísť cez kruhovú križovatku, kde vznikajú pre ich šírku a dĺžku kolízne situácie. Isť hlbšie s cestou pod mostom nie je rozumné, pretože už teraz sa tam počas prudkých dažďov tvorí mláka hlboká viac ako pol metra, ktorá ochromí dopravu.


Vhodným riešením pre kamióny by mohla byť spojnica hlavnej cesty I/59 s cestou tretej triedy pri bývalej železničnej stanici Mokraď kúsok od priemyselnej zóny. „Kamióny smerujúce do Ružomberka by sa centru mesta vyhli a idúce na Kraľovany by už neblokovali ulicu ČSA a cestu okolo nákupnej zóny,“ povedal Pavol Heško.

Kruháče môžu pomôcť

Posledným, štvrtým, sú tri po sebe nasledujúce križovatky na ceste I/59. Prvou je kruhový objazd pri pošte. Druhá je pred mostom a tretia za ním. Odbočiť na nich doľava je takmer nemožné. Na výjazd zo Záskalia treba poriadnu dávku trpezlivosti, zároveň drzosti a dobré zrýchlenie. Pomohli by križovatky s kruhovými objazdmi, no cesta patrí Slovenskej správe ciest (SSC).
„Toto sa rieši už niekoľko rokov, no SSC zmenu stále neurobila,“ hovorí Michal Cimrák, dopravný inžinier, ktorý je novým zamestnancom mestského úradu. Má pomôcť nájsť riešenie súčasnej nelichotivej dopravnej situácie.
Vladimír Toman sa o stretnutí vyjadruje kladne. Spolu s ostatnými zástupcami firiem vyjadril podporu zámerom radnice. Ich hlasy by mali pomôcť mestu pri rokovaní so SSC a Žilinským samosprávnym krajom, aby prispeli ku vyriešeniu kritickej dopravnej situácie v Dolnom Kubíne.

Najčítanejšie na My Orava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 708
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 915
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 680
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 859
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 685
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 215
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 422
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 634

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  2. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  4. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  6. Štefan Vidlár: Zasek zle
  7. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  8. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 11 676
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 757
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 248
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 372
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 168
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 961
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 901
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 391
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Prameň pitnej vody Bobrovec a Tichá.

Jeden zdroj pitnej vody vyschol.


1 h
Na štart 3. ročníka sa postavilo 150 účastníkov.

Najbližšie sa milovníci behu stretnú premiérovo v Novoti.


2 h

Zápas priniesol veľa gólových šancí, ale hosťujúci brankár čaroval.


24 h
Toto ostáva po nelegálnych búdach.

Limit je päť za deň. S pomocou ťažkej techniky to pôjde rýchlejšie.


18. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Jeden muž zmizol pred 24 rokmi s hotovosťou 665-tisíc korún, na piatich Kysučanov je vydaný európsky zatykač.


18 h

Jedna z hľadaných osôb uniká pred spravodlivosťou od roku 1999.


17. aug

Na mieste nie je vodovod ani kanalizácia.


21 h

Blogy SME

  1. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  2. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  4. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  6. Štefan Vidlár: Zasek zle
  7. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  8. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 11 676
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 757
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 248
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 372
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 168
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 961
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 901
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 391
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu