NÁMESTOVO. Tri kancelárie na mestskom úrade si od júla prenajíma Úrad práce kvôli projektu Podpora deinštitucionalizácie náhradnej starostlivosti.
„Jeho cieľom je prechod z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť prostredníctvom posilnenia a podpory práce s rodinou,“ povedala Jana Lukáčová z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny v Bratislave. „Zameriava sa hlavne na prechádzanie vyňatia maloletého dieťaťa z prirodzeného prostredia rodiny a jej sanáciu. V prípadoch, kde to nie je možné, je cieľom podpora náhradných rodín.“
Bratislava neodpovedá, vyše mesiaca
Oddelenia sociálno-právnej ochrany detí a sociálnej kurately na úradoch práce tak podľa Lukáčovej dostávajú nový rozmer.
„Vytvára sa väčší priestor pre efektívnu pomoc ohrozeným rodinám. Ďalším prínosom je rozvoj a profesionalizácia sociálnej práce.“
Pýtali sme sa, koľko ohrozených rodín eviduje Úrad práce v Námestove, koľko detí museli odobrať v poslednom období, zaujímal nás tiež počet náhradných rodín. Námestovský úrad nás odkázal na ústredie, odpovede na otázky poslané 25. augusta doteraz neprišli.
Projekt prináša na hornú Oravu dovedna deväť pracovných miest. Úrad práce v Námestove posilnili dvaja rodinní asistenti, detašované pracovisko v Tvrdošíne jeden. V oboch mestách pôsobí odborný tím na výchovné opatrenia a v Námestove aj tím pre náhradnú rodinnú starostlivosť v zložení sociálny pracovník a psychológ.
Z dôvodu osobitného zreteľa
Kvôli novému projektu si úrad práce prenajal tri kancelárie na mestskom úrade. Za 64 metrov štvorcových zaplatí samospráve mesačne 288 eur, čo predstavuje 4,50 eura za meter štvorcový. Mesto si tak ročne prilepší o takmer 3500 eur. K tomu treba pripočítať prevádzkové náklady 3,12 eura mesačne za meter štvorcový, čo vychádza na rok 2400 eur. Prenájom z dôvodu osobitného zreteľa schválilo mestské zastupiteľstvo. Podľa zmluvy potrvá do konca októbra 2018.