Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Vodiči prejazdia navyše takmer 70-tisíc kilometrov

Vodiči autobusov nestíhajú voziť cestujúcich načas do práce a do škôl. Zmeny, ktoré nastali v organizácii dopravy po rekonštrukcii štátnej cesty v okresnom meste, komplikujú život nielen im. Cestári a polícia argumentujú bezpečnosťou.

Autobusy z nástupišťa po novom vychádzajú doprava.Autobusy z nástupišťa po novom vychádzajú doprava. (Zdroj: Lucia Šmigovská)

NÁMESTOVO. „Idem napríklad z Hruštína,“ opisuje jazdu vodič autobusu, ktorý si neželá byť menovaný. „Prejdem cez prvý kruháč, pokračujem ku kruháču pod kostolom, kde sa otočím a vrátim sa na nástupište. Zoberiem ľudí, vrátim sa na kruháč na začiatok mesta, tam sa otočím a pokračujem v ceste do Bobrova. Čiže štyrikrát musím prejsť cez kruháč, čo určite neprispieva k plynulosti premávky, nehovoriac o zdržaní.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vodič sa nepomýlil

Námestovské autobusové nástupište ako jediné na Slovensku pretínala štátna cesta. Jej rekonštrukciou a posunutím sa tento problém odstránil. Nastal však ďalší. Autobusy z nástupišťa nemôžu odbočiť doľava. „Bola som svedkom toho, ako cestujúca išla upozorniť vodiča, že sa isto pomýlil, keď autobus má ísť do Tvrdošína a on ide na Jasenicu,“ hovorí študenta gymnázia, meno máme v redakcii. 

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí autobusári prikázaný smer ignorujú a odbočujú z nástupišťa doľava na štátnu cestu. Aj pod hrozbou pokuty od zamestnávateľa, ktorá je podľa našich informácií 50 eur. 

Najväčší autobusový prepravca Arriva Liorbus vypočítal, že spoje, ktoré odchádzajú z nástupišťa, kvôli kruháčom ročne prejazdia navyše zhruba 52-tisíc kilometrov. „K tomu treba ešte treba pripočítať spoje, ktoré prídu a idú odviezť pracovníkov do práce a študentov do škôl, čo ročne urobí navyše približne 15-tisíc kilometrov,“ povedal vedúci námestovskej prevádzky Tomáš Gálik. 

Ľudia nestíhajú do práce

Kilometre navyše sprevádza zdržanie. „Pri prejazde cez dva kruhové objazdy pri odvoze žiakov a pracujúcich strácame približne sedem až desať minút,“ spresňuje Gálik. „Už pred spustením objazdov do prevádzky sme dovážali pracovníkov na doraz. Zamestnávatelia preto už v minulosti žiadali ich dovoz o päť minút skôr. Súčasný stav situáciu ešte zhoršuje.“
Prepravca tvrdí, že riešiť problém posunom spojov v cestovných poriadkoch v mnohých prípadoch nie je možné. „Pretože musíme najskôr po obciach odviezť deti zo základných škôl domov a až potom môžeme ísť odviezť ich rodičov do práce.“

SkryťVypnúť reklamu

Zrušili odbočku k Čajke

Ďalšou zmenou je zrušenie odbočky zo štátnej cesty na ulicu Mieru popri Čajke. Vodiči tadiaľ jazdili k rodinným domom, na sídlisko Stred a napokon aj na parkovisko pod kostolom. Po novom sa do tejto časti mesta dostanú jedine cez Štefánikovu, obchádzkou okolo Stavebnín Grígeľ alebo sa otočia na parkovisku na Nábreží a na ulicu Mieru odbočia z hlavnej cesty doprava. 
Námestovčan Tomáš Kucharík si na ulici Mieru nedávno postavil rodinný dom. „So zrušením odbočky nie som spokojný. Za deň prejazdím na obchádzkach aj tri kilometre navyše.“

Považujeme to za defekt

„Výjazdy zo štátnej cesty sú naprojektované v určitých úsekoch,“ vysvetľuje Vladimír Natšin, vedúci oddelenia výstavby na mestskom úrade. „Pri rokovaniach so Slovenskou správou ciest sa nám podarilo dosiahnuť veľa ústupkov. Napríklad odbočenie k Ternu alebo z parkoviska na Nábreží doľava. Toto je vec, ktorú odmietli. Myslím si, že čas ukáže, že je to nezmysel. Komplikuje to využívanie mestského parkoviska a autá tlačí ku gymnáziu, čo nechceme. Považujeme to za defekt. V súčasnej situácii odbočenie doľava dopravu natoľko nezbrzdí. Na rozdiel od iných, tento problém sa dá odstrániť do hodiny, je to otázka premaľovania čiary.“

SkryťVypnúť reklamu

Eliminuje kolízne body

Na margo výhrad voči zmenám poslala Slovenská správa ciest nasledujúce stanovisko. „Trvalé dopravné značenie je realizované v zmysle schválenej dokumentácie stavby, bolo naň vydané určenie Okresným úradom Žilina, odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií a bolo odsúhlasené príslušným dopravným inšpektorátom.“ 
Rovnako stručné je vyjadrenie Okresného dopravného inšpektorátu v Dolnom Kubíne. „Projektovú dokumentáciu posudzoval z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky,“ povedal krajský policajný hovorca Radko Moravčík. „Projekt stavby v maximálnej možnej miere eliminuje počet kolíznych bodov na ceste I/78 v Námestove.“

Vozia sa medzi kruháčmi

„Choďte sa pozrieť o druhej k odbočke od tlačiarne,“ upozornili nás nespokojní vodiči. „Nemohli tam urobiť ešte jeden pruh doprava? Jedno auto, ktoré odbočuje doľava, obmedzuje desiatich vodičov smerujúcich doprava. Autá stoja až po strojárne, alebo sa to snažia obísť kade-tade, no chaos.“ 

Námestovčan Robert Janckulík poukazuje na to, že cieľom výstavby prieťahu bolo zlepšiť plynulosť dopravy. „Nakoniec sa autá vozia medzi kruháčmi, aby sa niekam dostali. Za tie peniaze sa to dalo urobiť oveľa lepšie. A chodcov, keď už nepostavili podchod ani nadchod, mali určite riadiť semaformi. To, že chodia po jednom – po dvoch, takisto neprispieva k plynulosti premávky.“

Rekonštrukcia hlavného ťahu Námestovom v hodnote 5,8 milióna eur je v podstate hotová, kolaudačné konanie sa uskutočnilo predminulý utorok. Minulý týždeň prebiehali dokončovacie práce. 

Najčítanejšie na My Orava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  2. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Dodajte vašej pokožke šťavu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 487
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 889
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 802
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 2 761
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 755
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 034
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 880

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Klapka 363
  2. Peter Blaškovitš: Minister má výhovorky riěsenia nie
  3. Peter Kubica: Meditácia v teniskách
  4. Karol Dučák: Príbeh ukradnutej firmy
  5. Magdaléna Cifrová: ChatGPT, život tínedžerov a nespravodlivý rebríček INEKO
  6. Ľuboš Vodička: O Orlom hniezde, o Hitlerovi, ale aj o rozpakoch z turistickej atrakcie
  7. Věra Tepličková: Jeden za všetkých a všetci za jedného
  8. Post Bellum SK: Prečo je potrebné darovať a hovoriť o tom
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 5 423
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 304
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 594
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 921
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 703
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 257
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 031
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 999
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Alžbeta Bajáková s manželom Petrom.

O dieťa prišla Alžbeta Bajáková v 34. týždni tehotenstva.


4 h
Účastníci si na konci pochutnali na domácej kapustnici.

Akciu prišli podporiť štyri stovky milovníkov zimnej turistiky.


Renáta Grobarčíková 5 h
Mário Košút mal zo striebornej medaily veľkú radosť.

Mário Košút absolvoval majstrovstvá Európy v zimnom triatlone.


21 h
Kolkári Trstená Starek prežívajú výnimočnú sezónu.

Najlepší výkon Starekovcov predviedol Michal Szulc, ktorý zvalil 651 kolov.


2. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muž na následky zranení zomrel.


1. feb

Opatrenia sú tiež na ďalších súdoch. Zo Špecializovaného trestného súdu v Pezinku museli odviesť dvojicu obžalovaných.


(JN) 24 h

Na mieste zasahovala polícia i záchranná služba.


20 h

Aktuálny dlh letiska je 1,8 milióna eur.


2. feb

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Klapka 363
  2. Peter Blaškovitš: Minister má výhovorky riěsenia nie
  3. Peter Kubica: Meditácia v teniskách
  4. Karol Dučák: Príbeh ukradnutej firmy
  5. Magdaléna Cifrová: ChatGPT, život tínedžerov a nespravodlivý rebríček INEKO
  6. Ľuboš Vodička: O Orlom hniezde, o Hitlerovi, ale aj o rozpakoch z turistickej atrakcie
  7. Věra Tepličková: Jeden za všetkých a všetci za jedného
  8. Post Bellum SK: Prečo je potrebné darovať a hovoriť o tom
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 5 423
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 304
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 594
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 921
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 703
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 257
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 031
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 999
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu