TRSTENÁ. Na autobusovej stanici v Trstenej chýbala budova poskytujúca služby pre cestujúcich. Informačná kancelária sa nachádzala päťsto metrov od nástupišťa. Od minulého týždňa všetko vybavíte priamo tam.
Tretia v poradí
Budovu postavila dopravná spoločnosť ARRIVA Liorbus, ktorá je dominantným prepravcom osôb v Žilinskej župe.
„Som rád, že po novej budove v Dolnom Kubíne, zrekonštruovanej v Námestove, dnes otvárame úplne novú prevádzkovú budovu v Trstenej,“ povedal počas slávnostného príhovoru generálny riaditeľ spoločnosti Ladislav Hološ. „Naším cieľom je zvyšovať úroveň verejného cestovania na Slovensku, čo si vyžaduje neustále investície nielen do obnovy a modernizácie vozového parku, ale aj do priestorov, ktoré slúžia na plnohodnotné posky-tovanie služieb.“

Investíciu vo výške takmer 350-tisíc eur uskutočnila stavebná firma za desať mesiacov. V novej budove sa nachádza čakáreň pre cestujúcich, informačná kancelária otvorená pre verejnosť v čase od 6.00 h do 15.00 h, toalety s bezbariérovým prístupom. Nechýba odpočinková zóna pre vodičov autobusov so samostatným so-ciálnym zariadením. Administratívna časť zahŕňa dispečing prímestskej autobusovej dopravy, kanceláriu vedúceho prevádzky a zasadaciu miestnosť. V blízkosti stanice je vyhradená bezplatná parkovacia plocha pre sedem vozidiel.
Pre cestujúcich aj vodičov
V minulom roku využilo župné autobusy 27 miliónov cestujúcich. „Najmä v nepriaznivom počasí všetci ocenia teplé a suché miesto, kde môžu počkať,“ povedal Ivan Mokrý, riaditeľ odboru dopravy Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK). „Pre-to ma teší, že v Trstenej je otvorená nová budova, ktorá bude pre tento účel slúžiť Oravcom.“
Spokojný je aj primátor Trstenej Juraj Bernaťák. „Som veľ-mi rád nielen ako primátor, ale aj ako občan mesta. Cestujúci doteraz využívali v skromných podmienkach autobusové nás-tupište. Toto je krok o niekoľko stupňov vyššie.“
Zmenu ocenia nielen cestujúci, ale aj zamestnanci. Pracovníčka informačnej kancelá-rie Elena Kapjorová vydá ročne približne dvetisíc žiackych pre-ukážok a ešte viac dopravných kariet pre ostatných cestujúcich. „Radosť robiť. Aj cestujúci hľadajúci informácie, či vybavujúci si preukážky a karty sú spokojnejší, keď nemusia chodiť ďaleko, ale všetko zvládnu priamo na nástupišti.“
K dispozícii majú nielen šikovné a ochotné pracovníčky, ale aj dve elektronické tabule. Informujú o odchodoch naj-bližších autobusov, podobne ako na letiskách či vlakových staniciach.
„Parádna budova,“ povedala Zuzana Šikyňová zo Suchej Hory, ktorá spolu s manželom prišla vybaviť dcére preukážku.
Nová budova zlepší služby spoločnosti, ktorá využíva klimatizované autobusy, bezhotovostné čipové karty či bezplatné wifi pripojenie. Využívajú ich cestujúci z 313 obcí Žilinského kraja.