KLIN. Dopravná tepna prímestskej dediny meria približne tri kilometre. Jazdí po nej čoraz viac áut. Oddeliť ich od chodcov je cieľom pripravovaného projektu zameraného na zvýšenie bezpečnosti.
„Máme štúdiu na výstavbu chodníka a dažďovej kanalizácie,“ povedal starosta Štefan Peňák. „Hotové je aj geodetické zameranie pre projekt. Cesta je pomerne úzka a vtesnať chodník do niektorých úsekov bude problematickejšie. Robíme na tom postupne. Ak vyjde výzva na zvýšenie bezpečnosti chodcov, chceme byť pripravení.“
Pozabudlo sa na nás
Súčasne s chodníkom by bolo treba opraviť aj cestu v správe Žilinského samosprávneho kraja.
„Na opravu ciest 3. triedy, ktoré nie sú zaradené do transeurópskej dopravnej siete TEN-T, kraj nemôže žiadať peniaze z eurofondov,“ hovorí Štefan Peňák. „A v tomto duchu sa k nim stavajú aj iné inštitúcie. Nikto neberie do úvahy, že my, ako koncová obec, máme takmer 2400 obyvateľov, čo znamená intenzívnu premávku. Na to, že sa na nás pozabudlo, som upozornil ministra dopravy pri jeho nedávnej návšteve Oravy. Môžeme pripraviť akékoľvek pekné projekty, ale bez peňazí, vysporiadania vlastníckych vzťahov, ústretovosti občanov a záujmu štátnych úradov neurobíme nič.“
Na rade je Pod Grapou a Hlboká
Klinčania dávajú postupne do poriadku aspoň miestne cesty. Nedávno dokončili asfaltovanie dvestometrového úseku na Chotárnej ulici a približne 150 metrov dlhého prepojenia Hlavnej ulice so Slnečnou.
„S rekonštrukciou sme začali vlani, a keďže cesta bola dosť rozkopaná, radšej sme cez zimu počkali, aby sadla. Pred nami je odstránenie havarijného stavu na uliciach Pod Grapou a Hlboká. Pripravujeme rozpočet a v lete by sme sa do toho chceli pustiť. Ešte predtým si však obyvatelia musia urobiť kanalizačné a vodovodné prípojky.“