
„Rovnako doležitá ako diaľnica z Bialsko Biala na Český Tešín je aj rýchlostná komunikácia na Skalité a ďalej na Žilinu. V súčasnosti už máme na túto stavbu istých takmer miliardu zlotých zo štrukturálnych fondov EÚ. Po jej dokončení sa zameriame aj na modernizáciu spojenia s Oravou cez Trstenú,“ povedal Jerzy Widzik pre Našu Oravu.
V Bialsko Bialej sme sa stretli aj s riaditeľom Regionálnej izby handlu i przemyslu Jánom Solichom. Podľa neho stavba prepojenia Slovenska s Poľskom scelí celý euroregión – Severnú Moravu, Žilinský kraj a Sliezske vojvodstvo – kde v súčasnosti prichádzajú obrovské zahraničné investície. V Žiwci má onedlho vyrásť veľká fabrika na výrobu káblových zväzkov pre automobilový priemysel, v Bialsku Biala je závod General Motors a Fiatu, produkujúci automobilové motory. V súvislosti s investíciami v Žiline je jasné, prečo sa Poliaci snažia o čo najrýchlejšie prepojenie regiónov. „Sme však sklamaní tým, že na Slovensku sa stále rozpráva – či už v televízii alebo v tlači – že s diaľnicou na Žilinu a ďalej na Skalité sa netreba ponáhľať, lebo Poliaci tam okrem lesov a polí nemajú nič. Na vlastné oči ste sa presvedčili, že štvorprúdová rýchlostná komunikácia je z našej strany natiahnutá až po hraničnú čiaru, a tu sa končí – doslova v slovenskom blate. „Nechcem tvrdiť, že Slováci nás podviedli, ešte stále verím, že ak kompetentní ľudia na Slovensku zmobilizujú všetky sily, ešte si koncom budúceho roka stisneme naraz ruky na hranici pri súčasnom otváraní oboch komunikácií,“ nezahadzuje flintu do žita Ján Solich. „Nerád by som tvrdil, že na Slovensku sa robili politické presuny finančných zdrojov, určené na výstavbu tohto cestného ťahu. Ale ak my cestu na budúci rok dostaviame a slovenská strana to nestihne, vtedy sa nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí rozchýri, čia cesta vedie „nikam.“ Ale ja verím, že slovenskí politici dajú veci do poriadku včas.“