Od minulého týždňa by sme mali mať v tom jasno. Imidž krajiny vo svete bude spoluvytvárať nová značka – Good idea Slovakia – Dobrý nápad Slovensko.
„Odráža to, čo si občania želajú, aby sa s krajinou spájalo, a čo ju charakterizuje: rôznorodosť, vynachádzavosť, vitalita a autentickosť,“ povedal pri predstavení loga minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák.
Autori loga vysvetľujú jeho výber tým, že sme malá krajina a neoplývame nerastným bohatstvom, preto musíme predávať myšlienky. „Ak je niečo, na čo môžeme byť naozaj hrdí, je to sila ideí. Preto predstavme svetu Slovensko, v ktorom sa nápady rodia, ale aj menia na skutočnosť.“
Priznám sa, celkom sa mi páči, čo kreatívci vymysleli. Už treba dotiahnuť len to, na čom nálepku s logom do sveta vyšleme. Podstatné je, aby mimo Slovenska naozaj odchádzala len tá nálepka, a nie nápady malých podnikateľov aj s ich nositeľmi.
Či Good idea Slovakia pritiahne do krajiny mozgy, investície i turistov, bude záležať aj od nás.