Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nezaujímavé pre bezdomovcov, odolné voči vandalom

Nepasujú tam a chladia, sťažuje si cestujúci na nové kovové lavičky vo vestibule kraľovianskej stanice. Železnice tvrdia, že presne spĺňajú svoj účel.

Novinka vo vestibule. Kovové sedenie nahradilo pôvodné drevené lavičky. Novinka vo vestibule. Kovové sedenie nahradilo pôvodné drevené lavičky. (Zdroj: Lucia Šmigovská)

KRAĽOVANY. Približne 60-tisíc eur investovali vlani Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) do modernizácie železničnej stanice v Kraľovanoch. „Na opravy priestorov vestibulu, ako výmena okien, nátery a maľby, opravu verejných WC vrátane vybudovania toaliet pre imobilných cestujúcich, na opravu oplotenia, žľabov a zvodov na 1. nástupišti a rôzne iné drobné opravy,“ menuje urobené práce Katarína Martinovičová z odboru komunikácie spoločnosti. 

Stanica stratila genius loci

Prvou tohtoročnou novinkou je kovové sedenie vo vestibule, ktoré nahradilo pôvodné drevené. Nie všetkým cestujúcim sa to páči. „Bol sa projektant aj reálne pozrieť na mieste, keď navrhol kovové prvky v interiéri?“ pýta sa Peter z Dolného Kubína (celé meno máme v redakcii). „Stanica definitívne prišla o genius loci. Navyše, je rozdiel sedieť na kovových lavičkách v Bratislave a na Orave, kde je chladnejšie.“

Skryť Vypnúť reklamu

Železnice argumentujú, že kovové sektorové sedenie presne spĺňa svoj účel. „Kovové lavičky sú skonštruované tak, aby boli pohodlné na krátkodobé sedenie pre cestujúcu verejnosť pri čakaní na spoje, ale sektorovým delením zabránia dlhodobému prespávaniu bezdomovcov, na čo boli v minulosti sťažnosti zo strany cestujúcich,“ vysvetľuje Martinovičová. „Vyznačujú sa aj vysokou stabilitou a pevnosťou spojov, aby boli odolné voči útokom vandalov. Lavičky sú umiestnené zväčša v temperovaných priestoroch, ktoré sú v zime vykurované, takže obavy z chladivých lavičiek sú neopodstatnené.“

Ďalšie plánované zmeny vo vestibule sa dotknú informačných panelov a vývesných cestovných poriadkov. 

Niekoľko drobných opráv

Kraľovianska stanica je zaradená do celoslovenského projektu pre dosiahnutie štandardov. 
„Pre ďalšie roky pripravujeme rekonštrukciu výpravnej budovy, opravu nástupíšť a podchodu na oravské nástupište v predpokladanej sume 250-tisíc eur.“

Skryť Vypnúť reklamu

Druhá oravská stanica v projekte pre zavádzanie štandardov sa nachádza v Oravskom Podzámku. „Tam bolo potrebných len niekoľko drobných opráv na fasáde budov a oplotení. Opravili sme aj verejné WC.“
Celkové náklady na opravu železnice vyčíslili na 14-tisíc eur.

Ďalšia investícia

ŽSR chystajú rekonštrukciu nechráneného priecestia v Párnici. „Nachádza sa v železničnej stanici, na zhlaví od Kraľovian,“ spresňuje Katarína Martinovičová. „Pripravujeme výstavbu nového svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia bez závor s automatickým ovládaním jeho činnosti. Súčasťou investície je nízkonapäťová prípojka pre napájanie zariadenia, priecestná konštrukcia z celogumových panelov a dopravné značenie.“
Stavebné povolenie je vydané. ŽSR na stavbu vyčlenili 290-tisíc eur. V pláne je aj výmena priecestnej konštrukcie za stotisíc eur.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 029
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 566
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 740
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 205
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 161
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 259
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 695
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 392
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 972
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Bývalý futbalista našiel čaro v maratónoch. Bežal aj v Bostone

Prvý maratón chcel odbehnúť v Košiciach a študentský sen si aj splnil.

Michal Suroviak začal s maratónmi vo veku 45 rokov.

Oravskú Lesnú tvorí osem osád, už v nej ani cudzí nezablúdia

Orientáciu v dedine zlepšili informačné tabule.

Novinka v Oravskej Lesnej pomáha v orientácii.

Naša ponuka pre školy: Toto máme pre menších školákov

V oboch pracovných zošitoch je veľa logických a zábavných úloh pre deti.

Mimoriadny projekt siete regionálnych týždenníkov MY.

Bolo síce krásne, ale mrazivo. Tu je pár fotiek

Fotovýlet okolo Oravskej priehrady.

Pohľad na stromy pod snehom.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Odišiel prvý tréner majstra sveta, lúčil sa s ním aj hokejový reprezentant

Gustáv „Guňo“ Buček nás opustil 7. januára vo veku 77 rokov.

Už ste čítali?