S predchádzajúcim tvrdením sa určite stotožní veľká časť motoristov, avšak, aká je realita a aké sú možnosti v tejto oblasti v Dolnom Kubíne, o tom sme sa už rozprávali s Ing. Mariánom Smoleňom, vedúcim oddelenia výstavby, architektúry a životného prostredia Mestského úradu v Dolnom Kubíne.
Podľa jeho názoru by počet parkovacích miest mal byť vyšší, tak v centrálnej mestskej zóne, ako aj na jednotlivých sídliskách. Počet motorových vozidiel totiž z roka na rok stúpa. Aj preto sa v rámci mestských investičných akcií každoročne pamätá na parkoviská. V minulom roku sa rozšírilo parkovisko v centre mesta pri ZŠ Janka Matúšku, vybudovali sa nové parkoviská na sídlisku Brezovec a pri dome smútku.
Tento rok sa uvažuje o vybudovaní ďalších parkovacích miest v centre mesta a taktiež na sídliskách. V rámci plánovanej výstavby v priestoroch bývalých kasární sa počíta s väčším počtom parkovacích miest. Tu by sa malo vybudovať aj väčšie záchytné parkovisko.
Situácia na troch dolnokubínskych sídliskách je daná voľnými priestormi, ktoré jednotlivé lokality poskytujú. Keďže ich je nedostatok, výstavba nových parkovísk je zložitá. Pri parkovaní pri niektorých bytovkách sa miestne komunikácie zužujú na minimálnu mieru, mestská polícia však tento stav akceptuje. Špecifické postavenie má okolie dolnokubínskej nemocnice s poliklinikou. Napriek tomu, že priamo pri nemocnici je vybudované jedno veľké parkovisko, pričom jedno malé je vytvorené pri hlavnom vstupe do objektu, k dispozícii je aj štrkové parkovisko v blízkosti rodinného dvojdomu smerom k železničnej stanici, tento priestor je preplnený parkujúcimi vozidlami. V čase, keď sa plánovala výstavba nemocnice, bol stupeň motorizácie obyvateľstva iný, ako je v súčasnosti. Teraz, keď stúpol počet motorových vozidiel už aj na Orave, s parkovaním sú v tejto lokalite problémy. Mesto preto hľadá možnosti ako vzniknutú situáciu riešiť.
V týchto dňoch je v súvislosti s parkovacími miestami azda najaktuálnejšou otázkou situácia na Kubínskej holi. V rámci plánovaného rozvoja tohto lyžiarskeho strediska bude nevyhnutné pripraviť dostatočné množstvo parkovacích miest, aby plánovaná kapacita horských dopravných zariadení bola čo najlepšie využívaná. “Potrebné však je spracovať územný plán zóny alebo urbanistickú štúdiu, aby sa zistilo, koľko parkovacích miest a kde táto lokalita objektívne potrebuje. Potrebné je tiež vedieť, aké vplyvy bude mať ich prevádzkovanie na životné prostredie“, vyslovil svoju predstavu o riešení budúcej výstavby parkovísk v tejto lokalite M. Smoleň.