kon jej zakazuje prerušovať vysielanie daného programu reklamou. STV však začala uplatňovať vo svojom vysielaní systém umelého prerušenia a ukončenia jedného programu s tým, že jeho druhá časť je odvysielaná okamžite po ukončení reklamných šotov. Podľa vedenia verejnoprávnej televízie týmto postupom nie je porušený zákon, pretože vraj ide o odvysielanie dvoch samostatných častí jedného programu a medzi nimi je priestor pre reklamu.
Opačný názor majú komerčné slovenské televízie, ktoré už Rade pre televízne a rozhlasové vysielanie adresovali svoj protest voči postupu STV. Našu redakciu v tejto súvislosti zaujímalo, či ľudia z dolnej Oravy zaregistrovali tento „ťah“ vedenia STV, ale hlavne to, ako naň reagujú. Ich odpovede možno rozdeliť do dvoch kategórií – ľudia, ktorí uvedené zmeny nepostrehli, resp. tí, ktorí STV nepozerajú, druhú kategóriu tvoria diváci, ktorí majú na dané zmeny vo vysielaní STV svoj názor.
Drvivá väčšina opýtaných z druhej skupiny respondentov kategoricky nesúhlasí s tým, aby sa STV obohacovala prerušovaním vysielania jedného programu kvôli získaniu reklamných časov, keďže je poberateľom koncesionárskych poplatkov. Navyše, tento spôsob „boja“ s konkurenčnými televíziami považujú viacerí oslovení za neetický. A ešte jeden často opakovaný názor – STV sa čoraz viac odkláňa od svojho základného poslania – verejnoprávnosti – a prechádza na komerčný štýl práce. A to vraj nie je, ako sa vraví, s kostolným poriadkom.
Autor: eli