(napríklad Donovaly). Značne komplikovaná cesta bola aj pri Kraľovanoch v smere na Martin a Žilinu. Vo štvrtok tu neprejazdná komunikácia spôsobila štvorhodinové zdržanie, ešte v piatok ráno museli motoristi pri Kraľovanoch rátať so zdržaním dve hodiny. Keďže aj v piatok začalo v priebehu dňa husto snežiť, znovu nastávali na cestách kritické situácie a napríklad v úseku Kraľovany – Žilina sa predĺžilo zdržanie opäť až na 4 hodiny.
Značne komplikovaná situácia bola v Zázrivej s viacerými horskými osadami, ktoré boli odrezané od sveta. Dokonca samotná obec, ale aj Terchová v smere na Žilinu boli neprejazdné. Podľa slov jedného Zázrivčana, ak by sa mohli cesty posýpať soľou, takéto problémy by nenastali. „My si chránime prírodu, správame sa tak, aby nám žaby v jarku nepokapali, ale pomaly nám hynú ľudia na zlých cestách. To je pekný nezmysel,“ vyhlásil muž brodiaci sa v snehu.
Podľa Ivana Oršuliaka, riaditeľa Správy a údržby ciest v Dolnom Kubíne „sú všetky cesty na území Oravy zjazdné a ani vo štvrtok, keď zima náhle udrela, sme nemali problémy. Posilnili sme jednotlivé zmeny a stiahli sme pracovníkov, ktorí mali domácu pohotovosť. Nás žiadna situácia nemôže prekvapiť, lebo sme na zvýšený prídel snehu boli pripravení. Na základe predpovedí počasia sme jednoducho intenzívne sneženie očakávali. Ak nejaké vozidlo dostalo šmyk, alebo sa skrížilo na ceste, bola to vina vodiča. Veď viacerí jazdia aj v tomto období na letných pneumatikách.“
Ako sme sa dozvedeli, cestný úsek pri Kraľovanoch smerom na Žilinu udržiavajú cestári z Liptova a Turca, oravskí pracovníci Správy a údržby ciest im iba vypomáhajú v čase kalamít. „Posypového materiálu máme dosť, každú zmenu sme posilnili o dva sypače, na každom obvode bolo asi 7 posádok. Na Príslope máme nepretržite jeden sypač. Tento horský priechod bol len v piatok nadránom krátku dobu neprejazdný kvôli padnutému stromu. Brestová je z oravskej strany v poriadku. Dodávateľsky máme v oblasti Zázrivá, Oravská Lesná a Zuberec Huty zabezpečenú starostlivosť o údržbu ciest 1., 2. a 3. triedy,“ mapoval situáciu Ing. Oršuliak.
Počas hustého sneženia musia vodiči rátať s miernym zdržaním, akceptovať musia aj fakt, že cestári nemôžu byť v jednom momente na všetkých cestách naraz. Do úvahy treba brať aj to, že vekový priemer techniky je viac ako dvadsať rokov, takže v niektorých prípadoch je vodič mladší ako vozidlo, ktoré má na starosti.