No aj napriek tomu niektoré pracoviská NSP v Trstenej patria už dávnejšie medzi slovenskú špičku. Dnes to má nemocnica dokonca už aj na papieri – ako prvá spomedzi slovenských nemocníc získala certifikát kvality podľa európskych noriem! Tento fakt nám potvrdili aj v Inštitúte teórie kvality v Žiline: „Nemocnica v Trstenej je zatiaľ jedinou nemocnicou, ktorá získala certifikát systému manažmentu kvality ako celé zariadenie,“ povedala nám Ing. Eva Jaseňová z ITQ. „Doteraz na Slovensku splnili potrebné kritériá a získali certifikát kvality iba niektoré špecializované kliniky alebo oddelenia nemocníc.“
Podľa slov riaditeľa nemocnice Vojtecha Kolejáka certifikát kvality platí pre poskytovanie ambulantnej starostlivosti, ústavnej zdravotnej starostlivosti, lekárskej starostlivosti prevádzkovaním nemocničnej lekárne, na činnosť dopravnej zdravotnej služby a záchrannej zdravotnej služby. Za vynikajúcimi výsledkami decembrového kontrolného auditu kvality nie je len obrovské množstvo mravenčej práce trstenských zdravotníkov, štúdia nových noriem a ich aplikovanie do bežnej praxe, ale aj permanentné udržiavanie dosiahnutej úrovne kvality. Certifikát kvality totiž neplatí „naveky“, naopak, podlieha neustálemu preverovaniu. Ak nemocnica prestane spĺňať ktorékoľvek zo zmluvne určených kritérií, inštitút jej môže certifikát dočasne odobrať, prípadne celkom zrušiť.
Ako sme sa mali možnosť presvedčiť na vlastné oči, počas plnej prevádzky oddelení prebieha aj súčasná rekonštrukcia operačných sál, minulý rok pribudlo v nemocnici paliatívne oddelenie pre nevyliečiteľne chorých pacientov, novotou ešte dýcha aj komfortné anesteziologicko-resuscitačné oddelenie, z ktorého je v prípade potreby jednoduchý prístup aj na ostatné oddelenia nemocnice.
„Práca každého pracovníka nemocnice nadobudla presný systém a poriadok,“ povedal nám technicko-hospodársky námestník riaditeľa nemocnice Dušan Šurina. „Aj ten najmenší zdravotnícky úkon bude zaznamenaný a ten, kto ho vykonal alebo nariadil, bude zaň niesť plnú zodpovednosť. Našim pacientom poskytujeme službu a tá musí byť na patričnej úrovni, veď pacient je pre nás v podstate klientom, zákazníkom. A naše služby musia byť o to kvalitnejšie, že priamo súvisia so zdravím a životom našich klientov.“
Certifikát systému manažmentu kvality pre NsP Trstená slávnostne prevezme riaditeľ Vojtech Koleják 22. januára.
Autor: mp