Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Ministerstvo odmieta účasť

V posledných novembrových dňoch sa začali prípravné práce pre výstavbu obchvatu Oravského Podzámku. No súčasne s „vypuknutím“ prác sa predseda Žilinského samosprávneho kraja Jozef Tarčák vyjadril:

„Viem, že táto otázka je veľmi citlivá pre všetkých Oravcov, ktorí žijú okolo hlavného ťahu do Poľska.

Nechcem si nijako „soliť svoju kartu“, ale smer cez Príslop na Námestovo a ďalej na Bobrov je oveľa reálnejším a teda aj priechodnejším riešením, než obchvaty obcí smerom na Trstenú. Verte, som na to veľmi malý pán, aby som si mohol myslieť, že rozhodnutie závisí od toho, čo chcem ja. Ministerstvo a vláda si dali urobiť odborné štúdie, z nich vyplýva, že rýchlostná komunikácia cez Príslop by bola takmer desaťkrát lacnejšia, ako obchvaty.“ Podľa neho by takáto cesta na Bobrov stála 3–4 miliardy, kým obchvaty a premostenia na trase do Trstenej by štát vyšli na viac ako 30 miliárd. Niet divu, že toto vyhlásenie znepokojilo viacero hláv oravských samospráv. Na decembrovom rokovaní Združenia miest a obcí hornej Oravy bola táto téma jednou z najdiskutovanejších.

Skryť Vypnúť reklamu

Nedozvedeli sme sa, či starostovia stihli počas hektického záveru roka protestovať voči snahám župana na kompetentných miestach. Zato my sme písomne oslovili priamo ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Vzápätí sa nám ozval hovorca ministerstva Tomáš Šarluška, ktorý tvrdí: „Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR v žiadnom prípade neurobilo ani jediný krok k tomu, aby rýchlostná komunikácia na Orave viedla smerom cez Príslop na Námestovo. K snahám predsedu samosprávneho kraja Jozefa Tarčáka sa nemienime vyjadrovať. Naše ministerstvo však aj naďalej presadzuje doterajšie riešenie dopravnej situácie na Orave – prostredníctvom výstavby obchvatov.“

No ani na ministerstve nikto nedokáže povedať, akým tempom bude projekt realizovaný. Všetko závisí od postupného uvoľňovania peňazí zo štátneho rozpočtu, prípadne od čerpania prostriedkov z európskych fondov.
Kým v roku 1993 by bola nová 35-kilometrová cesta z Dolného Kubína do Trstenej stála zhruba 1,6 miliardy korún, v roku 2001 boli vypočítané už iba náklady na obchvat Oravského Podzámku na 1,3 miliardy. A to je iba 6,4 km rýchlostnej komunikácie. Pretože ceny materiálov i prác z roka na rok narastajú, dnes ešte nikto nevie povedať, či sa cena obchvatu pri Oravskom hrade vôbec zastaví pod dvomi miliardami. Rýchlosť výstavby bude totiž priamo úmerná k rýchlosti financovania diela.

Skryť Vypnúť reklamu

Za prvé dva mesiace priebehu prác preinvestovala Slovenská správa ciest v Žiline na podzámockom obchvate 5,5 milióna korún. Tie podnik dostal zo štátneho programu výstavby diaľnic. Od nového roka je stavba zároveň delimitovaná novovzniknutej Diaľničnej spoločnosti, ktorá je od 1. januára 2005 zodpovedná za budovanie diaľnic, diaľničných privádzačov a rýchlostných komunikácií.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 15 521
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 12 241
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 578
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 433
  5. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 921
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 916
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 236
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 771
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 822
  10. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 4 753
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Orava - aktuálne správy

Dobrovoľníci pripravení na pátranie.

Mladíkov Opel Zafira nasnímala kamera na kruhovej križovatke pri Starej Bystrici.

20 h
Žienky v Malatinej celú noc pečú pred prechodom šišky.

Prechod v Malatinej si ustálil určitý štandard. Nemôžu chýbať šišky.

19 h
Rýchlostná cesty Tvrdošín - Nižná, vizualizácia.

Zmluva na výstavbu rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná je podpísaná. Pozrite sa, ako by mal vyzerať výsledok.

25. feb
Ilustračné foto.

Kukláči vystrašili obyvateľov dolnokubínskej bytovky na ulici Na Sihoti, išli na isto za dlhoročnou dílerkou drog.

25. feb

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Stalo sa tak vo štvrtok 25. februára.

10 h

Hlavný ťah je neprejazdný v oboch smeroch.

12 h

Mladíkov Opel Zafira nasnímala kamera na kruhovej križovatke pri Starej Bystrici.

20 h

Lekári v uplynulom týždni nahlásili 386 ľudí chorých na chrípku a chrípke podobným ochoreniam.

15 h

Už ste čítali?