Ako redakcii povedal Jozef Kendera, dopravný riaditeľ Slovenskej autobusovej dopravy (SAD), a. s., Liptovský Mikuláš: „Všade v autobusoch sú už nemrznúce tekutiny a čochvíľa vymeníme na autobusoch aj letné pneumatiky za zimné. No nie na všetkých vozidlách, lebo používame aj tzv. univerzálne dezény.“
MAD je teda technicky pripravená prežiť tuhú oravskú zimu, ale pravda je taká, že niekedy ráno, vozidlá nie sú dostatočne vykúrené. Veď autobusy neparkujú v garážach a už vôbec nie vo vykúrených garážach. Preto vodiči, ktorí parkujú von, používajú v noci dokurovanie, aby autobus nevychladol. Uplynulú zimnú sezónu bola údržba oravských ciest dostatočná, ale vyskytli sa aj dni, kedy mali vodiči problémy. Najmä šoféri raňajších spojov. „Riešilo sa to však operatívne. Keď nastal problém, MAD úzko spolupracovala so správami ciest.
Autobusová linka sa nemôže nikdy zrušiť kvôli veľkému množstvu snehu, lebo vždy je postavená na celoročnú prevádzku. Ako dodáva Jozef Kendera: „Stalo sa nám, že nám autobus sfúklo zo zľadovatenej cesty, lebo nebola posypaná. Ale to bola výnimočná situácia.“
Vedenie dolnokubínskeho závodu SAD však v súčasnosti oveľa viac trápia problémy s nedostatkom financií. Viac na túto tému v budúcom čísle novín.