Takto zdôvodnené nízke ceny „zhltne“ zákazník, ako sa hovorí, aj s navijakom. A keď už do sály na výpredaj príde, takmer nikdy neodíde s prázdnymi rukami. Biznis je biznis a reklama je reklama. Keďže zo skúsenosti vieme, ako ťažko sa dostáva na trh zabavený tovar z colných skladov, spýtali sme sa riaditeľa Colného úradu v Trstenej Mgr. Tomáša Tkáča, či môžeme reklame z letákov veriť a či tovar naozaj môže pochádzať z tohto zdroja. „Môže. Ale je to len veľmi málo pravdepodobné.
Väčšina textilu a obuvi, ktoré sa dostanú do colných skladov zabavením, je bez potrebných dokladov o zhode – certifikátov o zdravotnej nezávadnosti a dokladov o pôvode. A colné úrady nemajú peniaze na to, aby dali tento tovar ešte aj certifikovať do skúšobní. Okrem toho kvôli vyšetrovaniu tovar stojí v skladoch neraz aj niekoľko rokov. Ak môžem povedať za seba, nikdy by som si nevzal na svedomie ho potom ešte pustiť aj na trh, aby zákazníci dostali nejaké kožné ochorenia alebo niečo podobné,“ hovorí riaditeľ. „Ak máme tovar stopercentne vhodný na ďalšie použitie, dávame ho napríklad do detských domovov, nie na trh. V opačnom prípade ho pod dohľadom likvidujeme.“