nilo sčítanie dopravy na úseku Chyžné – Trstená – Dolný Kubín – Ružomberok. Od 4.00 h ráno do 21.00 h večer prešlo touto cestou 6 554 motorových vozidiel, z toho 1 057 bolo nad 3,5 tony. To znamená 386 áut za hodinu a 6,4 auta za minútu! Pritom každé šieste auto je kamión alebo nákladné vozidlo nad 3,5 tony.
Preto aj poslanci vyššieho územného celku považujú za prioritu regiónu riešenie tejto situácie. Od roku 1984, kedy bol do prevádzky odovzdaný obchvat Dolného Kubína sa totiž na tomto cestnom ťahu neurobilo vôbec nič. Ing. Škerda však počíta s tým, že výstavba obchvatu Oravského Podzámku začne ešte túto jeseň. Jeho dokončenie však ovplyvní predovšetkým prísun financií zo štátneho rozpočtu. Poliaci už pred viac ako polrokom verejne deklarovali, že pre nich nie je prioritou pripojiť sa na diaľnicu D3 v Skalitom – Zwardoni, ale hlavne na diaľnicu v Českom Tešíne. A tak cez hraničné priechody na Kysuciach a Orave (s jedinou výnimkou) smeruje iba nákladná doprava najviac do 7,5 tony a všetka kamiónová doprava sa sústreďuje na hraničný priechod Trstená – Chyžné.
Cesta Oravou je preto neúmerne preťažená a dochádza na nej k nespočetným zápcham a zbytočným kolíziám. Do konca októbra by malo byť ukončené výberové konanie na dodávateľa stavby obchvatu Oravského Podzámku. Či však skončí je otázne, pretože od čias, kedy ministerstvo dopravy stanovilo výšku predpokladaných nákladov na stavbu, pretieklo už v Orave dosť vody a žiaden dodávateľ nie je schopný stanovenú sumu dodržať. Upraví ministerstvo rozpočet stavby? To zatiaľ nevieme, aj keď investor – Slovenská správa ciest v Žiline – sa snaží rokovania čo najviac urýchliť. Druhým v poradí by mal byť obchvat Trstenej.