Bolo predpoludním. Žena na rieke Orava za Hornou Lehotou „prala háby“, keď po „Kravskom moste“ prechádzalo nákladné vozidlo Tatra 815 naložené drevom. Vyše šesťdesiatročný most síce „absolvoval“ pred šiestimi rokmi generálku v hodnote poldruha milióna, ale tiaž nákladu vo štvrtok 16. septembra už neudržal. Tatra bola v prvej tretine mosta, keď sa pod nákladom poškodil prvý pilier z ľavej strany brehu od železničnej trate, tretina mosta sa „odtrhla“ a vozidlo aj s guľatinou zvrhla do rieky. Pri nehode vodič, našťastie neutrpel zranenia, do rieky však unikli ropné látky.
Príslušníci Hasičského a záchranného zboru z Dolného Kubína odčerpali naftu z vozidla do zberných nádob, uzatvorili otvorenú nádrž na hydraulický olej a na ďalších záchranných prácach spolupracovali s príslušníkmi polície, Slovenskej inšpekcie životného prostredia, Slovenského vodohospodárskeho podniku, starostky a majiteľa vozidla. Okrem vytiahnutia dreva a Tatry z rieky bolo treba vytvoriť tiež nornú stenu na likvidáciu ropnej škvrny na rieke. „Porušená je celá statika mosta, predbežnú škodu v tejto chvíli ťažko vyčísliť, bude sa však určite pohybovať okolo milióna korún“ povedala nám starostka Emília Franeková. Podľa jej ďalších slov most, rokmi preťažovaný, nie je vo vlastníctve, iba v užívaní obce Horná Lehota, ktorá ho už pred dvomi rokmi, všeobecno-záväzným nariadením, uzavrela a preprava po ňom je možná iba na vlastné nebezpečie. Starostka za to zožala množstvo kritiky i vyhrážky, že sa problém uzávery dostane až na Ústavný súd.
Povolenie na prepravu v spomínaný štvrtok Ing. Franeková síce vydala, ale úplne inej osobe, majúcej vozidlo o úplne inej nosnosti. Takže – možno parafrázovať to známe o krčahu a uchu: dovtedy sa chodí nákladiakom do lesov pri Hornej Lehote po drevo, kým sa most neutrhne. A kým sa nájde riešenie, a najmä finančné prostriedky, dovtedy mechanizmy, autá i dobytok budú musieť opäť začať využívať staré osvedčené brody. Už dnes si však pastieri ťažkajú, že naučiť kravy prebrodiť rieku, to bude zo začiatku problém!