Audit posúdi vyťaženosť zamestnancov mestského úradu
V stredu minulý týždeň sa na Mestskom úrade v Dolnom Kubíne začal personálny audit. Firma Eurokontrol Slovakia, s.r.o., Bratislava, ktorá ako víťaz výberového konania audit vykonáva, odovzdá prvé výsledky asi v prvom novembrovom týždni. Personálny audit schválili poslanci mestského zastupiteľstva na svojom júnovom zasadnutí. Mal by sa stať „objektívnym nástrojom zlepšenia práce mestského úradu“, ako to pre naše noviny v tom čase vysvetlil predseda mestskej organizácie SDKÚ Peter Markovič.
S myšlienkou vykonať na mestskom úrade personálny audit prišiel práve poslanecký klub SDKÚ a hoci ho mestská rada neodporučila, väčšina poslancov na napokon priklonila za jeho realizáciu. Časť poslancov, najmä z radov SDĽ a ANO, považovala audit za zbytočne vyhodené peniaze. Argumentovali tým, že na mestskom úrade sú vedúci pracovníci, ktorí by mali sami najlepšie vedieť, ako sú zamestnanci úradu vyťažení a ako sa dá práca úradu zefektívniť. Mestský úrad má v súčasnosti 76 zamestnancov a spolu s pracovníkmi materských škôl 220. „Niektorí ľudia stále spochybňujú, že nás je tu veľa, preto som rada, že sa audit robí. Verím, že výstup audítorskej firmy bude objektívny a potvrdí, čo si myslím – že úrad nie je pracovníkmi a ani mzdovými prostriedkami predimenzovaný,“ povedala nám prednostka mestského úradu Zdena Poracká.
Personálny audit sa nebude týkať všetkých zamestnancov úradu, najmä nie volených funkcií, ako sú primátor mesta či hlavný kontrolór. Odporcovia auditu namietali, že audítorské firmy nemajú s personálnym auditom v samospráve skúsenosti a nemôžu ho preto objektívne vypracovať. Výberová komisia však spoločnosť Eurokontrol Slovakia, s.r.o., vybrala z ponuky šiestich firiem práve preto, že takýto audit už robila na piatich mestských úradoch. Pre vedenie mesta a poslancov zastupiteľstva bude iste zaujímavé oboznámiť sa po vykonaní auditu s jej odporúčaniami.
Autor: rj