Do Zuberca ich dorazilo takmer pädesiat. Jazde zrunosti pred hotelom i sa prizerali desiatky fanúšikov, po nej absolvovali chrobáky šprint po obchvate Zuberca, cestou na Brestovú si testovali ich majitelia svoje znalosti z histórie výroby a konštrukcie vozidla. V štartovnej listine sa medzi tokým hmyzom ocitol aj hos - škaredé kaiatko, ako zvyknú autikári nazýva historiký Citroen. Zatiao na Slovensku je približne dvesto chrobákov, káatiek nie je ani dvadsa. Aj toto francúzske autíko pochádza z konca 30-tych rokov. Pred druhou svetovou vojnou boli vyrobené štyri malé citroeny, konštruktéri ich však rozobrali a schovali. Nechceli, aby im riešenie „nepriate“ odkukal.
Na trati dlhej asovo približne 25 minút nešlo až tak o súaž ako o stretnutie, výmenu skúseností i autodielov. Ke sme sa opýtali organizátorov, koko dnes taký chrobák stojí, jeden nám povedal: - Mám doma troch, tohto tu sa chystám preda. Je už v zlom technickom stave, má iba cenu papierov - okolo 40 tisíc. Ceny náhradných dielov sa pohybujú v mercedesovských íslach. Kým v minulosti boli chrobáky autami chudobných, dnes si ich môžu dovoli tí bohatší. Fabrika na výrobu VW sa zaala budova v roku 1937, sériová výroba vzduchom chladených VW chrobákov nabehla o rok neskôr. udia si na kúpu auta šetrili v poradovníku naliepaním kupónikov po 5 ríšskych mariek, ktoré odvádzali výrobcovi. Museli našetri okolo 500. V Nemecku, krajine výrobcu, ešte dnes jazdí okolo štvr milióna chrobákov. Výrobcovia prehlásili, že s výrobou skonia, ke ich v pote vyrobených kusov predstihne Golf. To sa pred pár mesiacmi stalo. Posledný klasický vzduchom chladený VW sa síce vo Volksburgu prestal vyrába v roku 1974, v Európe o dva roky neskôr, dnes sa už vyrába iba v strednej a južnej Amerike.
Historicky najstarším chrobákom, rok výroby 1958, dotiahol na VII. zraz Jozef Turlík z Prešova. Najvzdialenejším úastníkom bol Róbert Kudrna z Prahy, za najkrajšiu limuzínu bol vyhodnotený chrobák Vladimíra Santorisa z Prievidze, najkrajší kabriolet mal Jozef Zetka z Dolného Kubína. V súaži, do ktorej sa zapoítavala slalomová tra, šprint, test, zrunos oka a prstov pri skladaní valekov zvíazili esi Vlastimil Zpvák, Ladislav Smolka a Miroslav Pálka, z oravských úastníkov bol najlepší v šprinte v kategórii do 1600 ccm Dolnokubínan Dr. Jozef Tholt, v kubatúre do 1300 ccm obsadil v šprinte druhé miesto Peter Feranc z Dolného Kubína. Po predstavení sa v okolí Zuberca s cieom na Brestovej sa kolóna chrobákov previezla Oravou po trati Oravice, Trstená, Ústie nad Priehradou, Tvrdošín, Podbiel, Zuberec.
Lýdia VOJTAŠŠÁKOVÁ