Viac ako storoná železnika, tiahnúca sa Oravou, sa predminulý víkend pridala k trojdovému štrajku železniiarov. Ostrým štrajkom, zastavením osobnej i nákladnej dopravy na celom Slovensku, protestovali železniiari proti zrušeniu osobnej dopravy na 25-tich regionálnych tratiach a zredukovaniu alších 200 vlakov na hlavných tratiach. Od piatku 23.00 h 31. januára sledovali nielen železniiari, ale aj všetci, ktorí sú na dopravu železnicou odkázaní, vývoj situácie. Siahodlhé rokovania odborárov s predstavitemi Železninej spolonosti, Železníc SR a ministra dopravy ostali na mtvom bode. Doprava bola obnovená krátko pred polnocou z 3. na 4. januára. Odborári totiž reagovali na predbežné rozhodnutie Okresného súdu Bratislava I. o prerušení štrajku a ostáva im len aka i ho súdna moc posúdi ako zákonný alebo nezákonný. Štrajk železniiarov bol prvým ostrým celonárodným štrajkom v histórii Slovenska a spôsobil vysoké ekonomické škody nielen železniným spolonostiam. Štrajkujúci nedosiahli žiadne ústupky z rozhodnutia Železninej spolonosti o rušení a redukovaní nerentabilnej osobnej dopravy. Ich organizovanos však psychologicky podporila ostatné odborové zväzy.
Oravka pocítila dôsledky redukcie osobnej dopravy u týchto vlakov: 5.06 h z Kraovian do Trstenej zrušený v nedeu; 14.56 h z Trstenej do Kraovian zrušený v piatok; 14.11 h z Nižnej do Trstenej zrušený; 5.08 h z Trstenej do Kraovian zrušený v nedeu. (vš)