Zaiatkom novembra prebehla médiami správa o rušení troch desiatok regionálnych tratí z dôvodu ich neefektívnosti. S upozornením, že od decembra sa zane využíva táto tra aj na kombinovanú prepravu, sme oslovili ministerstvo dopravy, i medzi stratovými je aj naša Oravka. - Na železniných tratiach, kde je neefektívna a stratová osobná a nákladná doprava, bude musie Železniná spolonos a. s. pristúpi k zastaveniu prevádzky. Týka sa to hlavne regionálnych tratí, - povedal nám Ing. Dušan Turanovi, zastupujúci generálny riadite Sekcie dráh a dopravy na dráhach MDPT SR. - Do kategórie regionálnych tratí patrí aj železniná tra Kraovany – Trstená. Nepredpokladáme však, že by sa na tejto trati zastavila doprava. Jednou z možností zvýšenia rentability je naozaj práve zavedenie pravidelnej kombinovanej dopravy Ro-La z Trstenej do Maarska, prípadne Rakúska a iných krajín Európy.
U nás v regióne sa robí mnoho pre to, aby sa železniná tra predžila z Trstenej až do Poska. Kvôli cestovnému ruchu a najnovšie aj kvôli kombinovanej preprave.
- Pokia ide o obnovenie železniného spojenia Trstená – Suchá Hora – Posko, o tomto variante bolo spolone s poskou stranou diskutované len predbežne. Jedna z možností realizácie tohto spojenia je v súasnosti na regionálnej úrovni v rámci cezhraninej spolupráce, alebo zo súkromných zdrojov. (vš)