Dvaja bratia sedia v detskej izbe. Ten mladší íta list, ktorý píše Ježiškovi:
- Milý Ježiško, celý rok som bol dobrý. Myslím teda, že by som si aj zaslúžil pod stromek videohru a kartiky s Pokémonmi.
Ako ítal, neustále zvyšoval hlas, až takmer krial.
- Janko, nemusíš tak kria, Ježiško a pouje, aj ke hovoríš potichu, - napomenul ho starší brat.
- Viem, ale myslím, že bude ovea lepšie, ke ma zauje aj oco!
Poas vianoných sviatkov som sa rozhodla, že vezmem svojich malých synovcov a netere koruova sa. Šesroný Petrík sa márne usiloval obu si korule, ktoré mu boli oividne malé. S úmyslom pomôc, zaala som mu nôžku nasilu tisnú do koruliarskej topánky.
- Kedy si ich mal naposledy obuté? - spýtala som sa.
- Vera, - odvetil na moje prekvapenie.
o sa dá robi, pomyslela som si a konene natlaila jeho nohy do tesných topánok. Ke mal korule konene zaviazané, dala som mu na hlavu iapku a spýtala sa:
- A kde máš rukavice?
- V koruliach, odpovedal so slzami na krajíku.
Na Štedrý de popoludní Anika chcela ukáza mamike, o kúpila pre svoju mladšiu sestru Helenku. Kým sa ostatné deti obliekali do kostola, Anika s mamou sa zatvorili v detskej izbe. Práve sedeli na posteli a obzerali dareky, ke na dvere zaklopala Helenka:
- Môžem ís dnu?
- Teraz nie, - ozvalo sa z izby.
- Mami, ale ja sa a chcem na nieo opýta! - trvala na svojom.
- Tak sa opýtaj cez dvere! - odpovedala mama.
- Ako vyzerám?
Chlapa hovorí: - i existuje Ježiško, to neviem. Ale že existuje svätý Mikuláš, to viem urite. Videl som ho!
„Na vodu, potrebujeme
všetko od H po O...“
Mark Twain, a to už je nejaká autorita, raz povedal, že najzaujímavejšie informácie sa dajú získa od detí. Lebo „len to, o nevedia, nepovedia.“ A hoci sa deti vyskytujú v našom okolí pomerne hojne, predsa sú nám nadovšetko vzácne. Dá sa vea rozpráva o tom, o videli a povedali. Zaujímavý je, napríklad, pohad detí na niektoré vedecké problémy. Posúte sami:
- Skutonos, ke bola mladá, bola iba teóriou.
- Os je iba myslená iara, ale Zem sa predsa len akosi okolo nej otáa.
- Námorné míle nám ukazujú, ako aleko je k miestam, kam nemáme ís.
- Newton spozoroval, že ke je nieo v pokoji, chce to aj v pokoji zosta. Preto sa stal takým slávnym.
- Jeden spôsob, ako zisti, i je sveter z vlny, je podrža ho nad plameom. Ke zhorí pomaly, bola to vlna.
- Každá snehová vloka je urobená v inom tvare, ale ja osobne si myslím, že naši „ujovia od poasia“ by mohli strávi svoj as aj užitonejšie.
- Tornáda sú zvyajne sprevádzané vekými vetrami.
- Rozdiel medzi podnebím a poasím? Podnebie tu máme stále, kým poasie príde i odíde.
- Ke tajfún prechádza týmto krajom, je v skutonosti nie hurikánom, ale tornádom.
- Vietor je ako vzduch, iba viac do všetkého strká.
- apkanica je sneh, z ktorého sa vytopila všetka sranda.
- Vlhkos je skúsenos, ke hadáme vzduch a nájdeme vodu.
- Vodné pary sa zhlukujú dovedna do mraku. Ke je dos veký, aby sme ho nazvali kvapkou, tak kvapne.
- Niektorí udia dokážu poveda koko je hodín, len o sa pozrú na slnko. Ale ja tam nikdy nedokážem rozpozna žiadne íslice!
- Mesiac, odkedy existuje, robí si každý mesiac výlet okolo zemegule. Preto nestihne už nikdy urobi ni iné.
- Kedysi dávno si udia mysleli, že Venušu obývajú ženy, draky alebo iné udné stvorenia.
- o je to teória hmlovín? Vea hmlistých predstáv o vzniku Zeme.
- Na stred Zeme tlaí strašná váha. To preto, že tu hore je dnes toko udí.
- Sklon je prirodzený jav. Napríklad: lovek stojí na útese. Príde silný závan vetra - a ostatné je sklon.
- Aby sme urobili vodu, potrebujeme všetko od H po O.
- ažká voda je, ke sú v nej utopené lode.