Čo môžem pre vás urobiť?„
Potrebujete informáciu o tom, koľko stál hovor, ktorý ste akurát ukončili? Kedysi, keď bolo možné telefonovať z pošty, vám hneď oznámili sumu hovoru. Keď telefonujete z automatu, priebežne vám naskakuje suma, ktorú ste pretelefonovali. Žijeme v dobe, v ktorej takúto informáciu automaty vydávajú automaticky. Keď ju však potrebujete od ľudí, pracovníkov telekomunikácií, trvá im to - dva mesiace aj niekoľko dní.
Tretieho júla som telefonovala služobne na bratislavské telefónne číslo zo súkromného telefónu. Keďže náklady na hovor chcem preúčtovať zamestnávateľovi, požiadala som najbližšie telekomunikácie – v Tvrdošíne – vystaviť doklad o tom, koľko konkrétny hovor stál. Pracovníčka nám poskytla tlačivo žiadosti (náramne komplikované), ktoré sme vypísali a 8. júla doporučenou poštou poslali na adresu telekomunikácií do Bratislavy. Namiesto odpovede, ktorej sme sa, mimochodom, nedočkali dodnes, prišla mesačná faktúra s vysokou pretelefonovanou sumou. Oslovila som pracovníčku telekomunikácí – Centrum služieb zákazníkom – ktorá ma informovala, že výpis volaní stojí 53 Sk a poskytuje ju najbližší Infotel. Opäť sme zašli do najbližšej kancelárie telekomunikácií, kde nám povedali, že tu k takýmto informáciám nemajú prístup. Treba vycestovať do Dolného Kubína, pretože žiadateľ musí prísť osobne, aj s občianskym preukazom. Na centre služieb sme telefonicky argumentovali, že predsa nie je možné, aby kvôli takejto službe napr. občan Oravskej Lesnej v 21. storočí precestoval 120 km, 12 hodín, viac ako 150 Sk, k tomu ešte zaplatil 53 Sk za výpis! Kým sme sa v telefóne dočkali odpovede „je mi ľúto, najbližšie to máte do Dolného Kubína, alebo do Martina, takúto službu budeme môcť vybaviť aj my, na Centre, ale od 1. septembra, aspoň trikrát v slúchadle doznela tuším Malá nočná hudba. Naša snaha získať informáciu o sume hovoru, ktorá kedysi bola úplne bežná vzápätí po ukončení telefonátu, zostala tentoraz definitívne márna. Zostali sme bez výpisu. Našťastie služba je bezplatná, takže telefonovaním sme nezvýšili tržby skostnatelým telekomunikáciám. Vlastne telenekomunikáciám. A tak našu ponosu uzavrieme parafrázou:
„Slovenský zákazník:
Čo môžem pre vás, telekomunikácie, urobiť?„
Povedať vám verejne zmosta doprosta, že vy ste tu pre zákazníka, a nie naopak. Ak ste to doteraz nepochopili, po ohlásenej blížiacej sa privatizácii vášho monopolu pochopíte isto. (lá)