Od poludnia až do tmy meditovali nielen nad rozliatou naftou gazdovia, pracovník záchranného systému pre autobusovú a kamiónovú dopravu a vodič poľského kamiónu, vystriedalo sa tu zopár detských zvedavcov z Hornej Lehoty, zavítali pracovníci odboru životného prostredia. Na dva dni predtým pšenicou obsiateho poľa vytieklo v stredu 1. októbra napoludnie z nádrží prevráteného kamióna dvesto litrov nafty, zopár vriec naplnených neškodným magnéziovým práškom sa pri vysypaní nákladu roztrhlo.
Štyri hodiny po tom, ako skončil kamión, idúci z Poľska, mimo cesty, ešte pred ostrou zákrutou do Hornej Lehoty vyhýbajúc sa protiidúcemu kamiónu, sa diskutujúci konečne dohodli. Vytiahnutie kamiónu a jeho odvoz do záchytného areálu v Sučanoch urobia slovenské mechanizmy. Majiteľ firmy od Varšavy mal totiž dovtedy v pláne poslať na Slovensko svoju techniku. A to zas ubehlo času, kým tie naše z Popradu a zo Sučian prišli! Podľa pracovníka záchranného systému sa môže cena za vytiahnutie kamióna na cestu a jeho odvoz pohybovať aj na úrovni 200 000 Sk, výšku budú ovplyvňovať náklady na výmenu zeminy nasiaknutej naftou. Istou sumou by mal byť odškodnený aj majiteľ pozemku, na ktorom kamión oddychoval a „hnojil„ zem naftou. To zas nešlo do hlavy vodičovi. Čudoval sa: Prečo? Veď mu zeminu vymenia. Škoda vyčíslená políciou na mieste nehody predstavuje viac ako 60 tisíc. (vš)