V týchto dňoch sa v Bruseli rozhoduje o osude oravskej cyklomagistrály. Projekt pripravilo mesto Trstená v spolupráci s Oravskou Lesnou a združením Pod Babou horou. Odborným garantom vytýčenia a značenia hlavnej i vedľajších trás je Slovenský Cykloklub Piešťany. Plánované náklady dosahujú 18,5 tisíc eur, v prípade schválenia projektu komisiou EÚ Brusel poskytne z tohoto objemu až 16,5 tisíca eur, čo je približne 700 000 Sk.
Oravská cyklomagistrála nespojí len Kysuce s Liptovom, ale aj Slovensko s Poľskom.
Táto časť cyklomagistrály by mala byť chrbtovou kosťou prepojenia troch severoslovenských regiónov s hlavnými cyklotrasami Slovenska a Poľska. Ako sme sa dozvedeli od Ing. Jozefa Fábryho, jedného zo spracovateľov projektu, oravská cyklomagistrála sa na kysuckú napojí v Oravskej Lesnej a bude pokračovať smerom na Námestovo a Trstenú. Odtiaľ sú pripravené dve alternatívy trasovania: buď cez Brezovicu, Zábiedovo a Zuberec na Huty, kde sa oravská trasa spojí s liptovskou, alebo cez Vitanovú a Habovku opäť na Zuberec a Huty.
Pri vytyčovaní hlavnej trasy vznikne aj 4 až 5 vedľajších cyklotrás najkrajšími kútmi Oravy, napríklad trasa vedená okolím Oravskej Lesnej, či zo Slanej Vody v Oravskej Polhore popod Babiu horu smerom do Rabčíc a Sihelného.
Pri vyznačovaní oravskej cyklomagistrály a vedľajších cyklotrás sa bude pamätať aj na budúce spojenie s Poľskom. Určené sú na to hraničné priechody v Oravskej Polhore, Bobrove, Trstenej a Suchej Hore. Hranicu však bude možné prekročiť aj po turistických chodníkoch v Rabčiciach či Oraviciach. Pretože projekt bez akýchkoľvek pripomienok predbežne schválila slovensko-poľská komisia, tvorcovia nepredpokladajú, že by z Bruselu mohla prísť iná než pozitívna odpoveď. (mp)