Túto otázku sme položili po mesiaci pôsobenia novému primátorovi mesta Jurajovi Bernaťákovi. Podľa neho je v nej skrytý už aj kus odpovede:
„V podmienkach Mestského úradu v Trstenej, žiaľ, konštatujem, že si zrejme musím zobrať drôtenú metlu. V každom svojom zamestnaní som zvykol pracovať naplno a čo najefektívnejšie. Zamestnanci úradu sa môžu na mňa hnevať, ale primátor tu nie je na to, aby odborne zdatných ľudí učil takým základným veciam, ako napríklad úprave úradnej korešpondencie či jej štylizácii. Vydávané rozhodnutia, povolenia, platobné výmery sú výstupom našej práce a reprezentujú mesto Trstená. Preto musia byť prvotriedne, či sa to niekomu páči, alebo nie.„
V polovici októbra ste sa rozhodli „roztriediť„ investičné akcie mesta na tie, ktoré mesto musí financovať a ktoré počkajú...
„Mesto môže robiť len toľko, na čo má. Zoznámil som sa s čerpaním rozpočtu za minulý rok a dovolím si tvrdiť, že hospodárenie mesta v ostatnom čase dobré nie je. Nedá sa povedať, že by bolo mesto príliš zadĺžené. Tie tri úvery, ktoré má, nie sú nič strašné. Dajú sa splácať bez väčších problémov. Zádrheľ je skôr v tom, ako sa niektoré práce v meste zadávali. Že doteraz nie sú ukončené, skolaudované ani vyplatené a niektoré pritom nefigurovali ani v rozpočte. Na jednej strane som sklamaný, na druhej optimista. Viem, že mnohí pracovníci úradu sú si vedomí svojej zodpovednosti a dokážu ju niesť. Ak nie, budú musieť odísť. Zmapovanie investičných akcií mesta vedúci oddelení už spracovali. O tom, ktoré sú prioritou, rozhodneme v najbližších dňoch v spolupráci so zastupiteľstvom. Rovnako, ako aj o novej organizačnej štruktúre mestského úradu.„
Po meste ide chýr, že za ťažké desaťtisíce chcete zaviesť počítačovú evidenciu dochádzky, tzv. šúchačky, hoci mesto nemá peniaze.
„Nejde o ťažké desaťtisíce, celý systém stojí 40 000 Sk. Považujem to za správne. Do zošita si perom môže každý napísať čokoľvek, ale počítač neoklameš. Pracovný čas zamestnancov mesta patrí obyvateľom, sú na radnici hlavne pre nich. Ľudia u iných zamestnávateľov si už dávno zvykli na presnú elektronickú evidenciu dochádzky. Nečudujem sa ale, že zamestnanci sú nespokojní a „púšťajú von„ takéto chýry. Podľa mňa to nie je drahé. Napríklad v týchto dňoch som vďaka jedinému rozhodnutiu ušetril mestskej pokladni 106 000 Sk. Som spokojný a ušetrené peniaze sa dajú použiť aj inak, hoci na spomínané „šúchačky„... V súvislosti s tým mi napadá veta, ktorú vyriekla istá pani, obchádzajúc ma na martinskom jarmoku. Vraj všetko zlé je na niečo dobré. Možno myslela práve na niečo podobné... A ak by som aj mal byť tým zlým ja - keď prinesiem Trstenej niečo dobré, stojí to za to.„ (mp)