Stroj o výkone 160 PS je vyšším technickým riešením ako brnenské Zetory. Je zložený prevažne s komponentov, vyrábaných na Slovensku. Podľa slov generálneho riaditeľa Martimexu, a. s. Ing. Júliusa Kostolného, materskej spoločnosti LKT, s. r. o. je traktor ZTS 162.45 plne konkurencieschopný zahraničným strojom a spoločnosť by ho rada vyvážala najmä do susedných krajín. Veľkým pozitívom by v silnej konkurencii mala byť inovovaná technická vybavenosť a cena traktora.
„Je veľmi smutné, že kým zahraničným investorom dokáže štát prispieť na vytvorenie jedného pracovného miesta aj sumou 3,5 milióna korún, ako napríklad v prípade francúzskeho Peugeotu, slovenských výrobcov vôbec nepodporuje,„ hovorí Ing. Kostolný. „Ani slovenskí poľnohospodári sa nemôžu spoľahnúť na svoj rezort. Na nákup moderných strojov nedostávajú ani korunu dotácií. Pritom niežeby nové traktory nepotrebovali. Ich strojový park je väčšinou žalostne zastaralý. Jednoducho si nemôžu dovoliť kúpiť novú agrotechniku. To isté platí o silnej korune: slovenské výrobky v zahraničí veľmi predražuje. Tým našim výrobcom a vývozcom čiastočne či úplne odbúrava zákazníkov, a tým veľmi komplikuje život
Bez dodatočných investícií dokáže závod LKT v Trstenej vyrobiť ročne približne 800 traktorov vo výkonovej rade 160 - 180 koní. Pre začiatok ale budú šťastní, ak za prvý rok vyrobia a dokážu predať aspoň prvých 100 ks. Pravdou totiž zostáva, že výhody, ktoré Slovensko poskytuje zahraničným investorom, v žiadnom prípade nestavajú zahraničné a domáce firmy na rovnakú štartovnú čiaru.
Výroba aspoň stovky traktorov by dokázala počas tohoto roka zabezpečiť prácu stovke zamestnancov niekdajšej spoločnosti ZTS TEES Lesné traktory v Trstenej. Tá vyprodukovala za svojich najlepších čias 16 000 ťažkých lesných kolesových traktorov, dnes je to sotva niekoľko desiatok ročne. Melánia Pastvová