Pre rozbitú obchádzku porušujú vodiči zákaz

Brezovičania sú zúfalí. Cesta do dediny popod železničný most v Trstenej je uzavretá mesiac, má byť ešte ďalšie dva. Mnohí toho majú už dnes plné zuby.

Cesta do Brezovice je uzavretá. Prejsť sa po nej dá. Železnice SR však dočasné sprejazdnenie počas prác vylučujú.Cesta do Brezovice je uzavretá. Prejsť sa po nej dá. Železnice SR však dočasné sprejazdnenie počas prác vylučujú. (Zdroj: Naďa Kališová)

TRSTENÁ. Dočasnú uzáveru cesty neďaleko trstenského cintorína pre stavebné práce na moste niektorí vodiči porušujú. A nejeden za to už aj zaplatil nemalú pokutu. Radšej však riskujú, ako by si mali ďalej ničiť autá na rozbitej panelovke.

Zodpovedného niet

Železnice SR začali začiatkom letných prázdnin rekonštruovať železničný most vedúci ponad jedinú prístupovú cestu do Brezovice. Tú museli celkom uzavrieť. Obchádzka vedie cez areál miestneho poľnohospodárskeho družstva. Tamojšia panelová cesta pre traktory postačuje. Vodiči na osobných autách s ňou majú problém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je taká rozbitá, že už mám na aute vybité všetky čapy a to tadiaľ jazdím na jednotke,“ povedal nahnevane Marek z Brezovice. „Nikoho to netrápi, nikto sa nestará, nie je toho, kto by tú obchádzku opravil. Na stavenisku pod mostom o štvrtej poobede nie je ani nohy, nerobia ani v sobotu, napredujú slimačím tempom. Do konca septembra nás trafí šľak.“

Pod mostom sú z oboch strán zábrany. Sú umelé, takže takmer každý deň sa nájde niekto, kto ich po odchode robotníkov z cesty odtiahne, aby tadiaľ mohli prechádzať autá. „A prečo nie, keď je kadiaľ? Je to kratšie a určite menej rozbité ako na družstve,“ hovorí Petra, ktorá cez zákaz prejde vždy, keď sa dá.

Prečítajte si tiež: Poškodený most zbúrali, robia nový Čítajte 

Niekoľko dní to vodičom prechádzalo. Nie každý si trúfol, ale našli sa mnohí, ktorí chceli trošku pošanovať svoje auto. Najmä tí, ktorí tadiaľ denne prechádzajú aj niekoľkokrát. „Najnovšie však na druhej strane stoja policajti a čakajú, kto tadiaľ prejde. Stojí to 150 eur,“ hovorí zúfalý Marek.

SkryťVypnúť reklamu

Prísny zákaz

Obchádzkovú trasu cez družstvo schválili všetky kompetentné orgány. Železnice ju o meter rozšírili, ostrihali prečnievajúce kríky a stromy. Časť trasy priamo v areáli družstva je oplotená.

„O technický stav obchádzky sa spolu s mestským podnikom starajú aj Železnice SR. Osadili sme tam dočasné zrkadlo, robíme zásyp, prípadne striekame asfaltovú zmes, hlavne na panelovú cestu,“ uviedla hovorkyňa železníc Martina Pavliková.

S dočasným sprejazdnením zatvoreného úseku cesty popod most aspoň na pár hodín po odchode robotníkov vodiči počítať nemôžu. „Prechod cez stavenisko je prísne zakázaný. Dôvodom sú cestné panely vyložené v osi mosta na ochranu cesty, pre použitie ťažkotonážnych strojov, cestných vozidiel, ale aj pre výkopové práce do hĺbky zhruba 1,5 metra pod úroveň vozovky.“

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Hasiči bojovali na Porubskom výstreku do tmy Čítajte 

Uplynulý piatok sme sa boli na stavenisku pozrieť aj my. Robotníkov sme tam nestretli. Bolo pol jedenástej, možno mali práve obed. V opačnom prípade nečudo, že sa ľudia hnevajú a poukazujú na pomalé tempo prác. Pozreli sme sa aj na cestu, po ktorej sa dá skutočne po odložení zábran bez problémov prejsť.

Podľa investora práce pokračujú podľa plánov aj napriek nepriaznivému júlovému počasiu. Búranie, vŕtanie pilót a betónovanie základov komplikovali silné dažde, napokon to však firma stihla v termíne.

Do konca septembra

Vlaky z Trstenej nebudú premávať do 14. septembra, cesta má byť uzavretá až do konca septembra. Rekonštrukcia podobného rozsahu trvá spravidla o 30 až 40 dní dlhšie, než je naplánovaná v Trstenej. „Zmenami v projektovej dokumentácii sme však vyšli v ústrety mestu, aby boli práce ukončené pred Pamiatkou zosnulých, keďže blízko staveniska je cintorín,“ uviedla Martina Pavliková.

Prečítajte si tiež: Ďalšie stavby okolo priehrady nepribudnú Čítajte 

Železnice žiadajú vodičov aj chodcov o dodržiavanie zákazov, o rešpektovanie dopravných značení a obchádzkových trás. „Môžeme ľudí ubezpečiť, že harmonogram prác firma dodrží, prosíme však o trpezlivosť a pochopenie,“ dodala hovorkyňa.

Za škody na vozovke, ceste a jej príslušenstve, alebo na inom nehnuteľnom majetku tretích osôb, ktoré vzniknú v súvislosti s uzávierkou cesty, zodpovedá podľa slov Dávida Bozsakyho, referenta Železníc SR, zhotoviteľ. So sťažnosťami na zlý stav panelovej cesty sa môžu vodiči obrátiť zrejme priamo na železničnú spoločnosť, keďže ona sa stará o jej prejazdnosť.

Najčítanejšie na My Orava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 155
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 747
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 838
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 810
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 549
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu